Bosch_eBike_Systems-ABS_eBike-jizdni_kolo- (3)

Bosch představuje nový systém ABS pro jízdní kola

26. 7. 2022 Vyp Od Pavel Srp

Správná technika brzdění je důležitým základem bezpečnosti jízdy na silnicích i trailech. S novým ABS pro Chytrý Systém zajišťuje Bosch eBike Systems lepší brzdění na jakémkoli povrchu. Ať už se jedná o jízdu městem na eCargo nebo náročné traily na eMTB: Nový systém Bosch eBike ABS s brzdovými komponenty MAGURA je navržen tak, aby splňoval požadavky různých typů eBiků, a mohl tak ještě účinněji snižovat nehodovost.

Nesprávné brzdění je jednou z hlavních příčin nehod cyklistů. „Přední brzda má zásadní význam pro zkrácení brzdné dráhy jízdního kola. Mnoho lidí se jejímu použití však vyhýbá, protože se bojí pádu kvůli silnému brzdnému účinku,“ říká Claus Fleischer, ředitel společnosti Bosch eBike Systems. „Systém ABS Bosch eBike tomu cíleně čelí tím, že výrazně snižuje riziko pádu a přepadnutí přes řídítka.“ Pokud by všechna elektrokola byla vybavena spolehlivým systémem ABS, bylo by možné každoročně zmírnit následky až 29 % všech nehod, které se staly při jízdě na elektrokole, nebo jim zcela zabránit. Vyplývá to ze studií nehodovosti provedených společností Bosch.

Přečtěte si také:  Tip na aktivní dovolenou: jihotyrolské farmy Roter Hahn

Nový systém ABS eBike: Menší, lehčí, vizuálně atraktivní

Bezpečnost je pro Bosch na prvním místě. Před více než 40 lety společnost uvedla na trh první sériově vyráběný systém ABS pro automobily na světě. Společnost Bosch vyrábí protiblokovací systémy pro motocykly od roku 1995. V roce 2018 následoval první systém ABS pro elektrokola na světě. S novým ABS představuje Bosch eBike Systems nejmenší systém ABS na světě vyvinutý na základě technologie pro motocykly. To znamená, že výrobci elektrokol mohou poprvé vybavit všechny typy svých produktů optimalizovanou technologií brzdového asistenta Bosch. Řídicí jednotka nového systému ABS Bosch eBike je o 77 % menší a o 55 % lehčí než její předchůdce a díky integraci do celkového systému nenápadně zapadá do designu elektrokola.

Bosch_eBike_Systems-ABS_eBike-jizdni_kolo- (2)

Vhodný režim pro jakýkoli typ eBiku

Bosch pro nový systém ABS eBike nabízí různé režimy, z nichž každý je navržen tak, aby vyhovoval požadavkům na brzdění v závislosti na typu elektrokola a vlastnostech povrchu. Majitelé elektrokol eCargo Bike s režimem ABS Cargo se mohou spolehnout na rychlé a bezpečné zabrzdění a udržení dráhy i při plném zatížení. Režim ABS Touring je vhodný pro jízdy na elektrokole eCity Bike po městě, které se vyznačují měnícím se povrchem vozovek, přechody pro chodce a semafory, nebo pro víkendové výlety do přírody na trekovém eBiku.

Přečtěte si také:  Projekt Na kole jen s přilbou vyjede opět chránit zdraví cyklistů

Režim ABS Allroad byl vyvinut speciálně pro jízdu v lehkém terénu, aby se cyklisté na horských elektrokolech mohli bezstarostněji a bezpečněji věnovat své vášni na šotolinových a lesních cestách. Konečně režim ABS Trail , vyvinutý společně se sportovci, je určen sportovně založeným cyklistům, kteří hledají nové a nové výzvy na náročných trailech a ve složitém terénu. ABS Trail jim pomáhá jezdit v nečekaných situacích, jako je prudší svah nebo nepřehledná zatáčka, předvídavěji, kontrolovaněji a soustředěněji. Tímto způsobem mohou eBikeři ještě více zdokonalit svou techniku jízdy, a zvýšit tak svou výkonnost na trailech, přičemž zároveň pojedou bezpečněji. Pokud jezdíte po šotolinových nebo asfaltových cestách, můžete v aplikaci eBike Flow nebo na displeji Kiox 300 snadno přepnout z režimu ABS Trail na ABS Allroad.

Na displeji Kiox 300 lze také zobrazit údaje o posledním brzdění. Tímto způsobem mohou eBikeři sledovat a analyzovat svou brzdnou dráhu nebo dobu brzdění, a postupně tak zlepšovat svou techniku na různých površích.

Bosch_eBike_Systems-ABS_eBike-jizdni_kolo- (1)

Větší bezpečnost na různých površích

Systém ABS se aktivuje automaticky, jakmile sešlápnete pedály. Rozhodující pro účinek systému ABS Bosch eBike jsou především dvě základní funkce, které výrazně zvyšují bezpečnost brzdění a jízdy. Například protiblokovací funkce předního kola automaticky reguluje brzdný tlak tím, že trvale sleduje rychlost kol a zabraňuje zablokování pneumatik při brzdění. Citlivě vyladěné brzdění zvyšuje kontrolu a stabilitu, a to zejména na kluzkém povrchu. Ovládání zdvihu zadního kola snižuje riziko odlepení zadního kola od země na drsném povrchu. Protože tato funkce snižuje pravděpodobnost přepadnutí přes řídítka, významně přispívá k bezpečnější jízdě bez nehod.

Přečtěte si také:  Vinná tramvaj opět vyjela do pražských ulic

Nový systém Bosch eBike ABS s brzdovými komponenty MAGURA bude k dispozici od léta 2022. Dostupný režim ABS závisí na příslušné kategorii eBiku nastavené výrobcem. Zájemci by si měli hned při zakoupení eBiku ověřit, zda je nainstalován nový systém ABS eBike, nebo se na to zeptat svého specializovaného prodejce, protože dodatečná montáž není možná.