Eiffelovu věž v Paříži rozzářilo světlo z vodíku

Eiffelovu věž v Paříži rozzářilo světlo z vodíku

26. 5. 2021 Vyp Od Redakce

Eiffelova věž v Paříži se včera rozzářila zeleným světlem z vodíkových palivových článků od Toyoty v rámci prezentace projektu Energy Observer. Zelené osvětlení symbolizuje bezemisní udržitelný vodík. Cílem je ukázat, že vodík lze využít nejen v dopravě, ale i v dalších energetických oblastech, a pomoci tak s rychlejším nástupem vodíkové společnosti.

Všichni, kteří se včera večer pohybovali poblíž Eiffelovy věže, si bezpochyby povšimli zeleného nasvícení nejznámějšího orientačního bodu Paříže, když se Eiffelova věž rozzářila v rámci akce „Paris de l’hydrogène“, pořádané projektem Energy Observer. Právě zelené světlo má symbolizovat certifikovaný obnovitelný vodík využívaný palivovými články od Toyoty, které jsou srdcem vodíkového generátoru GEH2 z vývoje start-upu EODev (Energy Observer Developments).

„Naše řešení posouvá osvětlení Eiffelovy věže do nové éry technologického a udržitelného pokroku. Jsme přesvědčeni, že na tuto iniciativu navážou i mnozí další, a budoucí akce tak oslavíme za pomoci čisté energie. Předpokládáme, že nejkrásnější památky ve Francii i jinde budou nasvíceny právě pomocí řešení založených na udržitelné energii. Iniciativy jako GEH2 od EODev kromě symbolického významu upozorňují na bezemisní řešení, která máme již dnes k dispozici,“ uvedl Jérémie Lagarrigue, ředitel společnosti EODev.

Přečtěte si také:  Toyota GR Supra umí driftovat. Řidič přitom v autě vůbec nemusí být

Generátor GEH2 během akce pohání i vesničku Energy Observer u paty Eiffelovy věže. Prezentuje se zde řada společností zaměřených na řešení vodíkové energie a mobility s vozidly a aplikacemi coby ukázkami udržitelných a pokrokových možností ve městech budoucnosti.

Zhlédnout lze též řadu aplikací založených na technologii vodíkových palivových článků od Toyoty, ať již se jedná o novou Toyotu Mirai, městský autobus výrobce CaetanoBus nebo námořní ‚range extender‘ (vodíkový prodlužovač dojezdu) REXH2 a generátor GEH2 z vývoje firmy EODev. Všechny tyto produkty se již reálně prodávají, čímž napomáhají zvyšovat obecné povědomí v rámci státní správy, průmyslu, médií, zákazníků i běžné veřejnosti.

„Technologie vodíkových palivových článků bude mít klíčovou roli a umožní Toyotě dosáhnout do roku 2050 cíle uhlíkové neutrality. K tomuto se Toyota zavázala v roce 2015, kdy oznámila strategický plán Environmental Challenge 2050 a současně uvedla Mirai – celosvětově první sériově vyráběný vůz poháněný palivovými články. Jsme rovněž přesvědčeni, že technologie palivových článků sehraje klíčovou roli v dosahování uhlíkové neutrality napříč celosvětovým ekosystémem dopravy – nejen v osobní automobilové dopravě, ale i v autobusové a nákladní automobilové dopravě, železniční, letecké a námořní dopravě, resp. ve stacionární výrobě energie,“ uvedl Matt Harrison, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

Přečtěte si také:  Místo vlastnění auta sdílení nebo spolujízda. Toyota rozjíždí novou firmu s předplacenými službami

Pro Toyotu coby oficiálního partnera pro mobilitu v rámci olympijských a paralympijských her má Paříž zvláštní význam. V průběhu her bude Toyota poskytovat vozidla s nulovými emisemi a další pokrokové produkty mobility ve snaze poukázat na svou snahu o bezemisní řešení mobility a naplňování myšlenky „Mobilita pro všechny“.