Stálý zákazník je (většinou) lepší. Jak si klientelu udržet?

Stálý zákazník je (většinou) lepší. Jak si klientelu udržet?

28. 6. 2019 Vyp Od Komerční sdělení

Přechod klienta ke konkurenci není příjemná událost. A když k tomu dochází až příliš často, je vhodné změnit strategii. Míru udržení zákazníků vypočítáte snadno, podstatně náročnější je zavedení procesů, které vedou k výraznému zlepšení situace. Ale abychom se dostali z obecné roviny do praxe, připravili jsme pro vás 4 metody, díky kterým snadno vybudujete mnohem stabilnější portfolio dlouhodobých zákazníků. Pamatujte, že náklady na získání nového klienta jsou podstatně vyšší…

Analyzujte data a využívejte je ke svému prospěchu

Pokud to ještě neděláte, začněte používat systém CRM a sbírejte všechna dostupná data o zákaznících. Průběžná analýza vám napoví, která skupina vám vydělává nejvíce, a kde byste naopak měli zabrat. V případě výrazného poklesu objednávek u konkrétního zákazníka oproti předchozímu období je nadmíru jasné, že se děje něco, co byste měli urychleně vyřešit.

mangazine.cz_eway-crm_com_01

Hýčkejte si klienty speciálními nabídkami

Jakmile dáte zákazníkovi najevo, že není jedním z mnoha, podpoříte v něm pocit loajality k vaší značce. Jednou za čas proto neváhejte se speciální nabídkou ušitou na míru specifickým potřebám daného klienta. Může se jednat o zajímavou slevu, více kusů zboží za stejnou cenu, ale také nadstandardní servis. V kreativitě se meze nekladou a je jen na vás, jakým způsobem vděk za věrnost projevíte.

Definujte VIP klientelu a dejte jí najevo výsadní postavení

Co je CRM systém již víte. A také tušíte, že na základě na nashromážděných informací lépe poznáte své zákazníky. Z grafů snadno zjistíte, kteří jsou pro váš byznys důležití mnohem více než ostatní. V žádném případě je nenechte odejít ke konkurenci – příkladně se jim věnujte, ať se cítí jako VIP.

Dávejte zákazníkům najevo, že o ně stojíte

Rozhodně nezapomínejte ani na menší klienty, i když vám nedělají tak velkou tržbu jako VIP. Prozákaznický přístup prosazujte na všech frontách, a to všemi dostupnými prostředky. Třeba pomocí CRM v Outlooku, se kterým si snadno ohlídáte všechny fáze spolupráce a minimalizujete riziko, že zákazníka necháte dlouho čekat bez odezvy.

Za každý nákup poděkujte, obratem reagujte na dotazy a nemyslete pouze na peníze – cesta ke stabilnímu a progresivně rostoucímu zisku vede přes customer relationship management!