Nový Mercedes-Benz třídy S už umí do 60 km/h jezdit sám

Nový Mercedes-Benz třídy S už umí do 60 km/h jezdit sám

15. 12. 2021 Vyp Od Pavel Srp

Valeo oznamuje, že nový Mercedes-Benz třídy S, schopný dosáhnout úrovně 3 automatizace jízdy, je první automobil na světě vybaven drouhou generací senzoru LiDAR Valeo SCALA.

S pomocí senzoru Valeo SCALA bude Mercedes-Benz třídy S schopen jet v podmíněně automatizovaném režimu za předem definovaných podmínek – například na dálnici a v hustém provozu (v současnosti možné až do limitu 60 km/h). V podmíněně automatizovaném režimu přebírá vozidlo plnou kontrolu nad řízením, což znamená, že řidič může dočasně odvést pozornost od vozovky před sebou.

Během jízd po dálnici poskytuje podmíněně automatizovaný režim řidiči čas na odpočinek nebo soustředění na jiné úkoly než řízení. Povolené činnosti budou zahrnovat volání, prohlížení webových stránek nebo čtení e-mailů, to vše prostřednictvím vestavěného informačního a zábavního systému vozidla. Řidič ale musí být vždy připraven reagovat a převzít řízení v případě potřeby, když ho o to systém požádá, nebo je jasné, že již neplatí předepsané provozní podmínky pro autonomní funkce.

Přečtěte si také:  BMW ukázalo auto, které umí plynule měnit barvu svého laku

Automatizace úrovně 3 lze dosáhnout pouze pomocí technologie LiDAR v kombinaci s řadou dalších senzorů. Valeo LiDAR je první sériově vyráběný laserový senzor na světě, jež splňuje náročné specifikace automobilového průmyslu, zejména pokud jde o spolehlivost. Nabízí jedinečné schopnosti vnímání v různých situacích a za všech povětrnostních podmínek, skenuje oblast před vozidlem 25krát za sekundu. Zařízení také kombinuje dlouhý detekční dosah přes 200 metrů s širokým zorným polem.


TIP: Půjčovna aut Mercedes, pronájem vozů Mercedes výhodně


Od uvedení na trh v roce 2017 bylo vyrobeno více než 150 000 kusů. Druhá generace LiDARu společnosti Valeo s vyšším výkonem právě přichází na trh v novém Mercedesu-Benz třídy S, který je prvním vozidlem na světě vybaveným tímto senzorem.

Mercedes-Benz-DRIVE_PILOT-volant

Bude to také první vůz na světě vybavený novou generací čisticího systému Valeo. LiDARy vyžadují naprosto čisté zorné pole ve všech ročních obdobích a podmínkách vozovky. Zde přichází na scénu systém Valeo se dvěma inovacemi demonstrovanými na novém Mercedesu-Benz třídy S. První funkcí je odmrazování fungující nahříváním teleskopické trysky rozstřikující čisticí kapalinu. Druhou schopností je čištění přední části LiDARu rozprašováním clony kapaliny po celém jeho povrchu, a nikoliv pouze rozprašováním z jednoho bodu, jako je tomu v případě použití tradiční trysky. Čistící mechanismus, který je zabudovaný do konstrukce samotného senzoru, není vidět a nijak tak neovlivňuje vzhled vozidla.