Jsem jiný, Jsem jiná – heslo sdružení ProCit, které prodává nejen trička. Koupit reklamní předmět znamená i pochopit problém

16. 12. 2021 Vyp Od Redakce

Člověk s autismem není špatný, zlý ani agresivní – je jen jiný. Dlouhodobý cíl sdružení ProCit je udělat z hesla Jsem jiný samozřejmost. Slogan se objevuje i na tričkách, která si kupují i lidé bez poruchy autistického spektra (PAS). Vtipné i praktické předměty nabízí ProCit na svém e-shopu Občanské sdružení ProCit, z.s. | Facebook. Výtěžek jde na konto veřejné sbírky na podporu projektů sdružení.

Kreativní je ProCit i ve výrobě triček. Jejich nejprodávanější má právě prosté heslo: Jsem jiný, Jsem jiná. „Překvapilo nás, že si ho kupují i lidé, v jejichž okolí dítě s autismem není, prostě pro sebe – přijde jim to vtipné,“ sdělila Irena Vítovcová, předsedkyně Občanského sdružení ProCit. „Je důležité stále komunikovat, že děti i dospělí s poruchami autistického spektra jsou jiní, ale okolí se jich nemusí obávat, na autismu není nic špatného. Snažíme se, aby lidé člověka s autismem neodsuzovali, ale přijali ho jako jiného a nechali se obohatit jeho přítomností,“ dodala.

Sdružení ProCit prodává i předměty s obrázky od autistických dětí – typické jsou například pro tašky. Trička, náramky a brože pak spojuje modrá barva. „Modrá je symbolem autismu i komunikace, jedné ze tří oblastí, které jsou pro osoby s autismem problematické a pro vzájemné porozumění zcela zásadní. Dalšími problémovými oblastmi jsou sociální chování a představivost,“ vysvětlila předsedkyně sdružení Irena Vítovcová.

Přečtěte si také:  Withings ScanWatch Horizon jsou hybridní chytré hodinky. Inspiraci se berou z potápěčských hodinek

Nákupem předmětů udělá kupující radost nejen obdarovanému. Sdružení totiž využije získané peněžité prostředky na realizaci vzdělávacích a sportovně-relaxačních pobytů pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra a jejich sourozence. Doklad o nákupu je samozřejmě daňový náklad.

Typická modrá trička s nápisem Jsem jiný nebo Jsem jiná provázejí akce sdružení ProCit od roku 2015. Poprvé je ProCit představilo na charitativní běžecké akci RUN for ProCit. Tento modrý běh se pořádá každoročně ku příležitosti Světového dne porozumění autismu, který se po celém světě slaví 2. dubna.

Přečtěte si také:  Projděte obchody a vybírejte dárek pro pány!

Heslo Chci pomoct a bejt jinej! pomáhá dostat do povědomí veřejnosti problematiku rodin dětí s poruchami autistického spektra. Dalším z dárků, které jdou pořídit a pomoci tak dobré věci, jsou bavlněné tašky s obrázky, které namalovaly samy autistické děti. Oblíbeným dárkem je brož s velbloudem Bohoušem, který je velmi ikonický, protože velbloud je jedním ze symbolů města Plzně, které sdružení ProCit od začátku jeho činnosti podporuje. „Musím zmínit ještě Zuzanu Našincovou, které je tvůrkyní a dárkyní náramků s modrými kamínky. Velmi si vážíme takového přátelství a velké solidarity, která nám pomáhá,“ uzavřela Irena Vítovcová, předsedkyně Občanského sdružení ProCit.