2021-mercedes-benz-tridy-s-nova-generace

Mercedes-Benz zůstává nejhodnotnější značkou luxusních automobilů na světě

11. 11. 2022 Vyp Od Pavel Srp

Mercedes‑Benz v uplynulém roce zvýšil hodnotu své ikonické značky o deset procent. Vyplývá to ze studie „Best Global Brands 2022“ (Nejlepší globální značky 2022). Tento výsledek také umocňuje úspěšnou transformaci společnosti směřující k elektrické budoucnosti. Mercedes-Benz zahájil v roce 2021 reorganizaci značky odštěpením divize Daimler Truck a aktualizací strategie. Cílem je ještě intenzivnější zaměření na luxusní segment a důsledné využívání příležitostí k růstu a ziskovosti. Ambicí značky Mercedes‑Benz je vyrábět nejžádanější automobily na světě a zaujmout vedoucí postavení v oblastech elektrických pohonů a automobilového softwaru. V květnu 2022 společnost oznámila, že nově uspořádá portfolio svých modelů tak, aby značka dosáhla na trhu strukturálně vyššího postavení. Spojení luxusu a trvalé udržitelnosti bylo ještě více posíleno strategickým rozhodnutím nabízet do roku 2030 elektromobily v každém segmentu, pokud to podmínky na trhu umožní, a stanovením cíle dosáhnout nejpozději v roce 2039 neutrální bilance emisí CO2.

„Opětovné umístění značky Mercedes-Benz na osmém místě spolu s dvojciferným nárůstem její hodnoty na více než 56 miliard amerických dolarů potvrzuje správnost našeho strategického směřování, jehož cílem je definovat trvale udržitelný luxus budoucnosti, ještě intenzivněji se zaměřovat na požadavky zákazníků a každý kontakt s naší značkou proměňovat v jedinečný zážitek. Jsem hrdá, že se práce celého našeho týmu pro naši značku vyplácí a odráží v tomto velkolepém výsledku,“ říká Bettina Fetzerová, vedoucí komunikace a marketingu společnosti Mercedes‑Benz AG.

Zaměření na zákazníka: značka oslovuje jedinečnými zážitky nové cílové skupiny

Kromě produktového portfolia se na luxus ještě důsledněji zaměřuje také celý obchodní model. Oblast komunikace a prodeje je ještě intenzivněji než dosud podřízena přáním a požadavkům zákazníků. Mercedes‑Benz klade důraz na to, aby své zákazníky a potenciální cílové skupiny oslovoval přímo v jejich životě, do něhož se snaží autenticky a důvěryhodně zapojovat jedinečnými a individuálními zážitky souvisejícími se značkou. Společnost proto spolupracuje s osobnostmi a značkami z různých oborů – od technologie přes módu, hudbu a film až po sport. Společná kreativní díla vytvářejí zcela nové perspektivy. Umožňují navazovat kontakty s cílovými skupinami, které jinak nemají žádný nebo téměř žádný vztah k automobilovému odvětví. Prodejní kanály jsou důsledně zaměřovány na reálné požadavky zákazníků a doplňovány inovativními formáty a prezentacemi značky v online i offline prostředí. Mezi ně patří například AMG Private Lounge, G-Class Private Lounge a Mercedes‑AMG Store v Dubaji. Součástí celkové strategie je také nedávno v Šanghaji otevřený Mercedes‑Maybach Atelier.

Přečtěte si také:  Historie a současnost: Jak se změnila dynamika modelů Bentley za 93 let? Propastně!

„Best Global Brands“ se zaměřuje na nejlepší globální značky od roku 1999

Americká společnost Interbrand, poskytující poradenské služby v oblasti značek, dělá od roku 1999 rešerše a analýzy nejhodnotnějších značek na světě. Nejlepších 100 značek zařazuje do každoročně vydávané studie „Best Global Brands“, která všechny kandidáty posuzuje na základě tří kritérií: „finanční výkony produktů nebo služeb značky“, „role značky v nákupním rozhodovacím procesu“ a „síla značky z hlediska zajištění budoucích výnosů společnosti“. Interbrand vyvinul jako první společnost metodu hodnocení značek, která získala certifikaci ISO 10668. Tato mezinárodní norma stanovuje standardy pro hodnocení a splňuje požadavky pro precizní peněžní klasifikaci značek. Žebříček společnosti Interbrand naleznete na: www.bestglobalbrands.com