Více než 80 % lidí v západní Evropě upřednostňuje v době koronavirové krize vlastní automobil před veřejnou dopravou. Pandemie navíc vede k většímu zájmu o online nákupy – každý třetí řidič plánuje, že si příští vůz pořídí elektronickou cestou. Vyplývá to z průzkumu Covid-19 Mobility. Zadala jej evropská digitální platforma pro prodej ojetých vozidel CarNext.com, která nabízí vybrané vozy leasingové společnosti LeasePlan vrácené zákazníky po operativním leasingu. Aktivní je i v České republice.
Průzkumu se zúčastnily tři tisícovky respondentů ze šesti zemí: z Francie, Itálie, Německa, Nizozemska, Portugalska a Španělska. Přesně 81 % z nich potvrdilo, že během pandemie dává přednost jízdě autem před městskou hromadnou dopravou. Automobil je jasnou volbou číslo jedna, i pokud jde o plány na další dovolenou. Svým vozem na ni hodlá vyrazit 84 % účastníků průzkumu.
„Vlastní auto je v nové situaci králem. Náš průzkum ukazuje, že velká většina lidí z důvodu bezpečnosti preferuje řízení svého automobilu před využitím veřejné dopravy. V průběhu pandemie jsme také zaznamenali posun směrem k elektronickému obchodování. Třetina řidičů, konkrétně 31 %, v průzkumu potvrdila, že při pořizování dalšího vozu bude vážně uvažovat o online nákupu. Je zřejmé, že se jedná o strukturální změnu, která dokazuje, že digitální prodeje automobilů nejsou jen dočasným trendem,“ uvedl k výsledkům studie Jan Wouter Kleinjan, produktový a marketingový ředitel CarNext.com.
Dotázaní navíc upřesnili, které faktory jejich zájem o online nákup zvyšují: 34 % oslovených považuje za důležitou možnost přistavení vozu až domů, pro 50 % z nich je podstatná garance vrácení peněz během čtrnácti dní od nákupu a 65 % vítá, když jim je prodávající schopen doložit úplnou servisní historii vozu a jeho mechanickou kontrolu před prodejem.
TIP: Prověření ojetého auta - Kupujete nebo prodáváte ojeté vozidlo? Ověřte si historii vozidla a vyhněte se nákladným problémům. Zadejte číslo VIN a okamžitě získejte přehled o jeho historii a dostupných informacích.
Stoupající zájem o digitální prodej automobilů potvrzují i zkušenosti české pobočky CarNext.com. „Počty online nákupů v letošním roce stoupají. Naši zákazníci mohou výběr i objednávku vozu kompletně vyřešit na dálku z domova nebo kanceláře. Tento trend se navíc snažíme podpořit souvisejícími doprovodnými službami. V době pandemie je velmi oblíbená zejména bezplatná dodávka vozu až domů. Jediný osobní kontakt s klientem v takovém případě proběhne až při předání vozidla. Pro zákazníky je to velmi komfortní a navíc bezpečné,“ vysvětluje Peter Škoda, ředitel tuzemského zastoupení CarNext.com.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.