Češi letos v létě nejčastěji parkovali v Itálii

Češi letos v létě nejčastěji parkovali v Itálii

28. 9. 2024 Vyp Od Pavel Srp

Itálie se letos v létě stala nejpopulárnější dovolenkovou destinací českých motoristů. Navzdory rostoucím cenám a zvýšeným nákladům na pohonné hmoty si Češi užívali léto mimo domov nejen v Itálii, ale i na dalších místech v zahraničí. Podle lokalizačních údajů z aplikace EasyPark patřili mezi oblíbené státy Německo, Rakousko a Slovinsko.

Analýza cest českých řidičů ukázala, že hlavní dovolenkovou destinací letošního léta byla Itálie, kde čeští řidiči během léta provedli téměř 27 000 parkovacích zastávek. Druhou nejčastější destinací bylo Německo s 10 000 zastávkami. Těsně za ním se umístilo Rakousko a Slovinsko. Češi celkově přes léto parkovali prostřednictvím aplikace na více než 85 000 místech Evropy.

„Z dat vyplynulo, že Češi stále častěji využívají při cestách do zahraničí parkovací aplikace, které jim umožňují komfortní parkování nejen doma, ale i v celé Evropě. Důležitou roli hraje fakt, že aplikace se zákazníkem po celou dobu komunikuje v jeho mateřském jazyce,“ uvedl Patrik Piščák, ředitel společnosti EasyPark pro český a slovenský trh.

Pokud jde o česká města a turisty, kteří sem v letních měsících přijíždějí ze zahraničí, eviduje EasyPark 73 000 zastavení. Nejčastějšími návštěvníky byli turisté z Německa (21 374) a Slovenska (14 260), následováni Italy, Slovinci a Rakušany.

Přečtěte si také:  Toyota investuje do létajícího taxi půl miliardy dolarů

Nejvzdálenějším městem, kam se český řidič dostal, byl islandský Reykjavík, nacházející se více než 2 100 kilometrů od Prahy. Nejbližší dovolenkovou destinací pro Čechy byla rakouská Vídeň.

Parkovací vytíženost měst se neustále zvyšuje. Pokud uživatel parkovací aplikace snadno a přehledně vidí, jak zaplatit parkovné, je mnohem pravděpodobnější, že to udělá, než aby riskoval pokutu. Tato jednoduchost a přístupnost platebního procesu jsou zásadní pro efektivní správu parkování v českých městech, kde je klíčové nejen zajistit dodržování pravidel, ale také zvýšit spokojenost obyvatel a návštěvníků, což zároveň přispívá k celkově lepšímu obrazu města.