Aktuální trend: reproduktory nejsou vůbec vidět, jsou zabudované v interiéru

Aktuální trend: reproduktory nejsou vůbec vidět, jsou zabudované v interiéru

21. 4. 2023 Vyp Od Pavel Srp

Trendy se vyvíjejí, a zatímco před deseti lety ještě hudbu v interiéru reprezentovaly nejlépe velké reproduktory, dnes je naopak in myšlenka, že kvalitní hudební řešení nemusí „být vidět“. To dává šanci při zařizování moderních interiérů pracovat s vestavěnými reproduktory a také technologickými novinkami, a to i v restauracích, barech, obchodech a kancelářích.

Minimalistický design – zabudované reproduktory

„Pryč je doba, kdy obývacím pokojům vévodily velké reproduktory. Hudba, podle nového trendu, zní a působí nejlépe, pokud je ukryta před našimi zraky. To je výraz stylu, který stojí zcela v protikladu k ostentativním reproduktorům vévodícím prostoru,“ říká Ondřej Žatečka ze společnosti Audiopro. „Vestavné reprosoustavy, subwoofery a zesilovače střední, ale i špičkové kvality již nemusíte na první pohled vidět, aby vám poskytovaly ten nejlepší hudební zážitek,“ dodává.

Tímto směrem se vydávají i firmy zvučných značek, jako například Bang & Olufsen, která ve spolupráci se společností Origin Acoustics vytváří vestavěné reprosoustavy pro nejnáročnější posluchače. Špičkové ozvučení lze snadno zabudovat do stěn a podhledů, ale i do nábytku, vždy dle charakteru interiéru a přání a preferencí uživatele.

Přečtěte si také:  Netatmo představuje nový inteligentní zámek a klíče ke dveřím

Zdroje kvalitního zvuku ideální pro přehrávání hudby i mluveného slova nemusí být zabudovány pouze ve stěnách a podhledech. „Výrobci bytových doplňků dnes na aktuální trendy myslí, takže například i výrobci zrcadel nabízejí produkty se zabudovanými reproduktory, které dokáží ozvučit chodbu či místnost a mají v sobě zabudované rádio. Chytrá zrcadla mají využití například v rezidenčních domech, obchodech, módních salónech či restauracích,“ říká Kamil Dunaj z developerské a realitní společnosti Getberg.

Trend ozvučení obchodů, restaurací, tělocvičen, akvaparků, ale i kanceláří

Řešení, kdy reproduktor není postaven jako solitérní kus nábytku, ale je elegantně skryt ve stěně nebo stropním podhledu, jsou stále populárnější i v kavárnách, restauracích, obchodech nejrůznějšího zaměření, ale i ve fitness, bazénech, akvaparcích nebo jiných sportovištích.

Přečtěte si také:  Realitka nesmí účtovat pokutu za neuzavření smlouvy, polovina z nich to přitom v rezervačních smlouvách uvedeno má

Stejně tak nachází své uplatnění v kancelářích a dalších firemních prostorách. Uživatelé si pak chválí zejména jednoduchost používání a elegantní minimalistické řešení. „Díky skrytým reproduktorům pak lze vychutnávat kvalitní hudbu a není třeba řešit, kam reproduktor umístit. Profesionální výrobci mají ucelené široké řady reproduktorů, zesilovačů a dalšího příslušenství, na jejichž základě lze vybavit celé prostory komplexním zvukovým řešením,“ říká Michal Černý ze společnosti Biamp.