6:35,183 min: Mercedes-AMG ONE je novou jedničkou na Severní smyčce Nürburgringu

6:35,183 min: Mercedes-AMG ONE je novou jedničkou na Severní smyčce Nürburgringu

14. 11. 2022 Vyp Od Pavel Srp

Mercedes-AMG ONE je novým králem Severní smyčky Nürburgringu. Hypersportovní vůz s technikou z Formule 1 stanovil na závodním okruhu o délce 20,832 kilometru nový rekord v kategoriích sériově vyráběných vozů s homologací pro silniční provoz a supersportovních vozů oficiálně naměřeným a notářsky ověřeným časem 6:35,183 min.

Rekordní jízdy dne 28. října 2022 byly mimořádně napínavé: Přesně v 17:14:31 h se Maro Engel, závodní jezdec a ambasador značky AMG, vydal na trať k poslednímu pokusu dne a na legendárním a náročném asfaltu ve středohoří Eifel dosáhl nového ohromujícího času. A měl to opravdu na poslední chvíli, protože závodní okruh se oficiálně uzavíral v 17:15 h. Maro Engel sice již předtím stanovil nový rekord, ale jezdec DTM nebyl ještě spokojený. Ke konci vyhrazeného času na závodním okruhu se podmínky každou minutou zlepšovaly.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz obhájil v prodejích za rok 2023 1. místo mezi prémiovými značkami, celkově je 6.

Maro Engel tak využil úplně poslední možnost a vylepšil čas na kolo novým oficiálním rekordem 6:35,183 min. Pro porovnání, čas na kolo dosažený na variantě závodního okruhu, používané v „supertestu“ časopisu sport auto, je 6:30,705 minuty.

„Byl to opravdu nezapomenutelný zážitek,“ řekl Maro Engel poté, co absolvoval rekordní kolo. „Nečekal jsem, že bychom mohli při těchto podmínkách na trati zajíždět takové časy na kolo. Některé zásadní úseky trati nebyly ještě zcela suché, a jízda na nich byla náročná. To byla opravdu velká výzva. V předběžných testech jsme se pokoušeli najít optimální strategii využívání jednotlivých systémů. Stejně jako Lewis Hamilton a George Russell o závodních víkendech jsem si i já musel nejlepším možným způsobem rozdělit elektrickou energii hybridního systému. To není především kvůli značné délce tohoto závodního okruhu vůbec snadné. Navíc bylo nutné optimálně využívat také funkci DRS. Ale i to je zkrátka pocit jako v opravdové Formuli 1. Jízda na ‚Ringu‘ s tímto jedinečným vozem je naprosto mimořádným zážitkem.“