Škoda zavádí do českých provozů udržitelnou kávu Curiosity Fuel

Škoda zavádí do českých provozů udržitelnou kávu Curiosity Fuel

22. 4. 2024 Vyp Od Pavel Srp

Škoda Auto dodává do svých výrobních závodů a kanceláří v České republice vlastní kávu pojmenovanou Curiosity Fuel. Káva se pěstuje, praží a balí speciálně pro automobilku, chrání místní životní prostředí a podporuje spravedlivé ohodnocení místních pracovníků podle zásad Rainforest Alliance. Škoda Auto jako automobilový výrobce zaujímá celostní přístup k udržitelnosti a zaměřuje se na minimalizaci ekologické stopy svých obchodních aktivit v celém hodnotovém řetězci, podporuje udržitelný růst a principy oběhového hospodářství: slupky z kávových plodů, které by se jinak zlikvidovaly jako odpad, se používají k udržitelnému zpracování kožených potahů v interiéru Suite u modelů Octavia a Kodiaq. Tento projekt je významně podporován Odbory KOVO.

„Jako výrobce automobilů jsme si vědomi své odpovědnosti vůči životnímu prostředí a cítíme potřebu převzít průkopnickou roli v oblasti udržitelnosti. S kávou Curiosity Fuel, která se pěstuje v souladu s pravidly Rainforest Alliance, nejenže podporujeme spravedlivé a transparentní postupy od pěstování až po přípravu konečného produktu, ale také přijímáme principy oběhového hospodářství tím, že znovu využíváme odpadní surovinu z výroby kávy. A co víc, každý doušek kávy Curiosity Fuel může inspirovat další nápady, jak ještě účinněji snížit naši ekologickou stopu,“ říká Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Nákup.

Přečtěte si také:  Kavalan získává v Tokiu titul "Nejlepší z nejlepších jednosladových whisky"

Curiosity Fuel: původ názvu a kávových zrn

Přechodem na kávu Curiosity Fuel ve svých českých výrobních i administrativních provozech Škoda Auto zdůrazňuje propojenost celého hodnotového řetězce a podporuje zvídavost při vývoji a návrzích nových udržitelných řešení. Kávová zrna pocházejí z pečlivě vybraných rodinných farem v Indii a Tanzanii. Káva Curiosity Fuel vzniká v souladu s pravidly Rainforest Alliance pro dodržování společensky a ekologicky odpovědných postupů i respektování přírody a farmářů během celého procesu výroby či dodávky kávy. Místní farmy pečují o zachování biologické rozmanitosti a zajištění spravedlivého zacházení i řádných mezd pro své pracovníky.

Škoda Auto zodpovídá v rámci koncernu Volkswagen za aktivity na indickém trhu. Jako sociálně a ekonomicky odpovědný zaměstnavatel v zemi společnost plánuje podpořit školu v blízkosti kávových plantáží zlepšením jejího vybavení.

Přečtěte si také:  Oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji je opět Škoda. Partnerství trvá už 31 let

Tato spolupráce je rovněž součástí uzavřeného memoranda o porozumění, které potvrzuje soulad s certifikací Rainforest Alliance pro pěstování, dodávky a pražení kávy Curiosity Fuel. Dokument podepsali zástupci společnosti Škoda Auto a partnerských organizací, společností Jablum Czech a Neralu Plantation.

Do všech šálků: české provozy Škoda Auto přecházejí ze 100 % na Curiosity Fuel

Kávová zrna se po dodání do České republiky zpracovávají v rodinné pražírně Jablum v Bezděčíně, který je součástí města Mladá Boleslav. Distribuce kávy do podnikových kantýn a prodejen občerstvení nebo přímo ke kávovarům již začala. Od letošního léta bude celková roční spotřeba kávy ve firmě – dosahující přibližně 25 tun – pokryta výhradně udržitelnou, vysoce kvalitní kávou Curiosity Fuel.

Infografika: Uzavření smyčky s každým šálkem: Škoda Auto zavádí do provozů…

Uzavření smyčky: příběh Curiosity Fuel má mnohem větší přesah

V souladu s principy oběhového hospodářství využívá Škoda Auto i slupky kávových zrn. Automobilka ve spolupráci se svým dodavatelem, společností Bader, vyvinula proces, při němž se tento odpadní produkt bude od letošního léta používat k činění kůže pro potahy sedadel modelů Škoda Octavia a Kodiaq v interiéru Suite. Škoda Auto navíc zkoumá další udržitelná řešení pro zpracování kůže; například kůže pro model Superb ve verzi L&K je činěna pomocí odpadní vody po zpracování oliv.

Přečtěte si také:  Čtyři z pěti nových kávovarů jsou automatické. Lákají na levnější provoz

Škoda Auto považuje udržitelnost za transformační proces a v této oblasti zaujímá komplexní přístup, který prospívá životnímu prostředí a všem zainteresovaným stranám. Automobilka se zavázala minimalizovat ekologickou stopu obchodních aktivit v celém hodnotovém řetězci, aby podporovala udržitelný růst a principy oběhového hospodářství. To zahrnuje výrobky, dodavatelské řetězce, výrobu, prodejní síť i okolní regiony, ve kterých společnost působí.