Porsche v prvním čtvrtletí výrazně zvýšilo prodeje

Porsche v prvním čtvrtletí výrazně zvýšilo prodeje

19. 4. 2021 Vyp Od Redakce

Za první tři měsíce roku 2021 předalo Porsche zákazníkům z celého světa 71 986 vozidel. Objem prodejů tak ve srovnání s předchozím rokem narostl o plných 36 procent. Výrobce sportovních vozů vykázal dvouciferný růst ve všech prodejních regionech. „Nesmírně nás těší, že komunita zákazníků Porsche se nadále po celém světě rozrůstá,“ uvádí Detlev von Platen, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za prodej a marketing. „Za tímto vynikajícím výsledkem stojí nejen tradiční modely, ale i novinky z naší produktové řady, především pak nová modelová provedení čistě elektrického Taycanu. S ohledem na mimořádnou atraktivitu naší značky a důslednou strategii trvalé udržitelnosti hodnotíme začátek roku velice pozitivně.“

Výrazná poptávka po modelech Macan a Cayenne

Z nabízených modelů zákazníky nejvíce zaujal Macan, pro nějž se v prvním čtvrtletí rozhodlo 22 458 zákazníků. Na druhém místě následuje Cayenne s prodeji o objemu 19 533 vozidel. Pro ikonu sportovních vozů, model 911, se rozhodlo 9 133 zákazníků. Neméně populární byl první čistě elektrický sportovní vůz značky Porsche: v prvních třech měsících roku se prodalo 9 072 vozů s označením Taycan. V oblibě zůstávají i sportovní vozy s motorem uprostřed: značka prodala 6 190 kusů modelu 718 Boxster a 718 Cayman. Panameru si vybralo 5 600 zákazníků.

Nárůst poptávky ve všech prodejních regionech

Největším samostatným trhem zůstává nadále Čína. Během prvního čtvrtletí 2021 dodal výrobce sportovních vozů čínským zákazníkům na 21 991 vozidel – o 56 procent více než za stejné období předchozího roku. Pokračoval i celkově pozitivní vývoj v Asii a Tichomoří, Africe a na Středním východě – prodeje v objemu 32 129 vozidel znamenají nárůst o 46 procent. Počet vozů předaných zákazníkům dokázalo Porsche výrazně zvýšit i ve Spojených státech: zde se prodalo 17 368 sportovních vozů, což představuje meziroční nárůst o 45 procent. V Evropě činily prodeje 19 389 kusů – to znamená nárůst o 16 procent. Z toho na domácím německém trhu značka předala zákazníkům 5 957 vozidel, což představuje nárůst o 14 procent.

Přečtěte si také:  Dovolená v roce 2020: Rok, kdy se začalo cestovat jinak

Poptávka v průběhu prvního čtvrtletí potvrzuje optimistický výhled výrobce sportovních vozů na celý rok 2021. „Dobře se vyvíjejí i nové rezervace. V příštích měsících splníme sen mnoha zájemců o naše sportovní vozy,“ komentuje Detlev von Platen.

Porsche AG                                                  Prodeje

leden – březen

2020

2021

Rozdíl

Celosvětově

53 125

71 986

+36 %

Evropa

16 787

19 389

+16 %

Německo

5 214

5 957

+14 %

Amerika

14 307

20 468

+43 %

USA

11 994

17 368

+45 %

Asie a Tichomoří, Afrika a Střední východ

22 031

32 129

+46 %

Čína

14 098

21 991

+56 %