Nejhodnotnější automobilovou značkou na světě je podle Interbrand Toyota

Nejhodnotnější automobilovou značkou na světě je podle Interbrand Toyota

31. 10. 2020 Vyp Od Pavel Srp

Nejhodnotnější automobilovou značkou podle aktuálního žebříčku Best Global Brands 2020 firmy Interbrand je již po sedmnácté Toyota. Letos byla oceněna na 51,6 miliard dolarů, což jí zajistilo 7. pozici mezi globálními značkami všech odvětví.

Experti Interbrand zdůrazňují, že si Toyota svoji pozici vybudovala díky bohaté a rozmanité škále automobilů nabízených po celém světě. Značka se zaměřuje na rozvoj nízkoemisních vozů a přispívá tak k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky.

Toyota je již řadu let nejpopulárnější automobilová značka na světě. Letos Toyota Motor Corporation získala rovněž pozici lídra mezi výrobci automobilů. V první polovině roku 2020 prodal koncern 4,02 milionu aut, což odpovídá 12,4 % trhu. O popularitě vozů Toyoty rozhoduje jak technologická vyspělost a vysoká úroveň bezpečnosti, tak vysoká kvalita, odolnost a spolehlivost, které Toyotu proslavily již před mnoha lety.

Přečtěte si také:  Velikonoce na silnicích: slibované krásné počasí zvyšuje rizika. Dávejte o to větší pozor

Na tomto základu Toyota buduje svoji pozici rovněž v jiných oblastech. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií, které zlepšují kvalitu života lidí a přispívají k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing sbírá úspěchy ve světovém automobilovém sportu a současně přispívá k budování dalších generací a lepších silničních aut.

Toyota postaví prototyp města budoucnosti

Toyota je největší producent elektrifikovaných automobilů a lídr hybridních a vodíkových pohonných technologií. Značka dosud prodala více než 15 milionů hybridů, což umožnilo zabránit vzniku emise více než 120 milionů tun CO2.

Kompletní žebříček hodnoty značek firmy Interbrand zde.

Nejhodnotnější automobilové značky podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand

Místo v Top 100

Značka

Hodnota značky

(mld USD)

7

Toyota

51,6

8

Mercedes-Benz

49,3

11

BMW

39,75

20

Honda

21,7

36

Hyundai

14,3

40

Tesla

12,8

42

Ford

12,6

44

Audi

12,4

47

Volkswagen

12,3

55

Porsche

11,3

59

Nissan

10,5

79

Ferrari

6,4

86

Kia

5,8

93

Land Rover

5,1

95

Mini

4,96

Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand

Místo

Značka

Sektor

Hodnota značky

(miliard USD)

1

Apple

Technologie

323

2

Amazon

Prodej

200,7

3

Microsoft

Technologie

166

4

Google

Technologie

165,4

5

Samsung

Technologie

62,3

6

Coca-Cola

Nápoje

56,9

7

Toyota

Automobilový průmysl

51,6

8

Mercedes-Benz

Automobilový průmysl

49,3

9

McDonalds

Restaurace

42,8

10

Disney

Média

40,8