Nabíjení elektromobilu: Je tento pohon výhodou, nebo nevýhodou?

Nabíjení elektromobilu: Je tento pohon výhodou, nebo nevýhodou?

14. 2. 2021 Vyp Od Komerční sdělení

Spousta lidí zastává názor, že mít elektromobil je nepohodlné kvůli dobíjení – dobíjecí stanice nejsou všude. Zkuste se však na věc podívat z druhé strany. Auto na benzín nebo naftu si asi těžko natankujete doma, zatímco elektromobil stačí zapojit do zásuvky.

Ano, nabíjení elektromobilu ze zásuvky na 230 V je možné, i když to samozřejmě trvá daleko déle než u rychlé dobíjecí stanice. Z domácí zásuvky se automobil dobíjí celou noc. Už v hlavě počítáte, kolik elektřiny se tímto způsobem spotřebuje? V tom případě nezapomeňte kalkulovat se speciálními cenami, které dodavatelé elektřiny nabízí majitelům elektromobilů. Přes noc mají levnější tarif a samozřejmě ho mohou využívat i na jiné potřeby než jen dobíjení auta.

Elektromobil je sice dražší, jeho provoz však levnější

Nespornou nevýhodou elektromobilu je jeho vyšší pořizovací cena. Král mezi elektromobily, tedy auto značky Tesla, vás vyjde aspoň na milion. Existují ale i levnější auta na elektřinu. Nejlevnější nové elektromobily pořídíte kolem 600 000 Kč, nejběžnější modely stojí zhruba 800 000 až 900 000 Kč. Kvůli baterii jsou prostě dražší než automobily na jiná paliva. Jenže už od chvíle, kdy elektromobil máte, začínáte šetřit. Peníze i planetu.

Přečtěte si také:  Porsche Taycan Cross Turismo se představuje. Elektromobil určený i mimo silnici s jízdními koly

Elektromobil vám pomůže uspořit i na běžné údržbě vozidla, nebudete muset řešit výměnu oleje, olejového filtru či svíček. Jde o drobné částky, ovšem v průběhu let se nasčítají.

Jaké jsou ceny za dobíjení v dobíjecích stanicích?

Jedním slovem různé. Komerčních i veřejných nabíjecích stanic v ČR přibývá, a to zejména kolem hlavních tahů nebo nákupních center. Díky dotacím z fondů EU jich bude v příštích letech přibývat ještě více. Ceny za dobíjení nejsou pevně stanovené. Některé nabíjecí stanice si účtují i kolem 10 Kč za kilowatthodinu, což je docela dost. Při domácím nabíjení v nízkém tarifu vás kilowatthodina vyjde na méně než 2 koruny. Když počítáme 15 kWh na ujetí 100 km, zaplatíte za tuto vzdálenost méně než 30 Kč. U nabíjecí stanice to bude více, ale zase se vám automobil dobije třeba za půl hodinky nebo hodinku.

Přečtěte si také:  Nový Opel Manta GSe ElektroMOD ukazuje elektrizující úsměv

Možnosti jsou různé, je jich docela dost a každopádně budou přibývat. Způsob doplňování energie tedy nelze vidět čistě jen jako nevýhodu elektromobilů.