Jaká jsou nejlepší světová letiště z hlediska péče o zákazníky?

Jaká jsou nejlepší světová letiště z hlediska péče o zákazníky?

9. 3. 2019 Vyp Od Redakce

Organizace Airports Council International (ACI) World zveřejnila vítěze světově uznávaných cen Airport Service Quality Awards (Ceny za kvalitu služeb na letištích), které se udílí letištím z celého světa, nabízejícím nejlepší služby zákazníkům.

Cenu ASQ Arrivals Award (Cena za služby poskytované při příletu), která byla udělována vůbec poprvé, získalo mezinárodní letiště Kempegowda International Airport v indickém Bangalore, a to na základě výsledků nového dotazníku hodnotícího příletové služby. Toto letiště je tak vůbec prvním letištěm, které získalo cenu jak za služby při odletech, tak při příletech.

Stálicemi mezi oceněnými letišti z celého světa jsou mezinárodní letiště v Indianapolis, Pekingské mezinárodní letiště, letiště Changi v Singapuru, letiště Pearson v Torontu, Aeroporto di Roma-Fiumicino v Římě, Chhatrapati Shivaji International Airport v Bombaji, mezinárodní letiště Indíry Gándhiové v Dillí, mezinárodní letiště Šanghaj Pchu-tung a mezinárodní letiště Šeremeťjevo.

V letošním roce řada letišť získala ocenění ASQ Award vůbec poprvé. Mezi tato letiště patří například mezinárodní letiště Aeropuerto Internacional Ramón Villeda Morales v Hondurasu, letiště v Dublinu, Oslu, Helsinkách, Southamptonu, Bristolu a Londýně (London City Airport). Také španělská letiště Aeropuerto de Almería, Aeropuerto de Girona, Aeropuerto de Melilla, Aeropuerto de Zaragoza a Aeropuerto de Alicante-Elche získala ocenění ASQ vůbec poprvé. Letiště Fort McMurray Airport v Kanadě a letiště Muscat Airport v Ománu jsou nováčky v klubu ASQ Awards, zatímco několik dalších špičkových letišť, která ocenění získala již dříve, letos opět dopadla na výbornou.

V nové kategorii „Nejlepší infrastruktura a vybavení” se na předních pozicích ve své kategorii podle velikosti, umístilo hned sedm indonéských a osm čínských letišť.

“Ceny Airport Service Quality Awards získávají letiště poskytující nejlepší služby zákazníkům, která patří mezi celosvětovou špičku,” řekla generální ředitelka organizace ACI World Director Angela Gittens a dodala: “Tato letiště se v tradičních i nových kategoriích dokázala nejlépe vypořádat s neustále se měnícími potřebami cestujících a nabízí špičkovou kvalitu služeb, které si zaslouží ocenění,“ uzavírá Angela Gittens.

“Letiště si uvědomují, že poskytování kvalitních služeb zákazníkům je důležitým podnikatelským nástrojem, který jim přináší lepší výsledky ve stále rostoucí konkurenci. Ceny ASQ organizace ACI jsou jediným globálně zavedeným programem, který je pro letiště objektivním měřítkem pro sledování kvality jejich služeb a výkonnosti.”

Zástupci oceněných letišť se setkají na slavnostním ceremoniálu ASQ Awards Ceremony, který se uskuteční v září v indonéském Bali, v rámci druhého globálního summitu o kvalitě služeb pro zákazníky, který pořádá organizace ACI (Customer Experience Global Summit).

Program ASQ Departures (sledování kvality služeb při odletech) měří spokojenost cestujících podle 34 hlavních ukazatelů. Do tohoto programu se zapojily tři čtvrtiny ze 100 největších letišť na světě. Jen za rok 2018 tedy letišti, které jsou členy programu ASQ, prošlo více než 8,3 miliardy cestujících.