IKEA Home smart: Prodej reproduktorů SYMFONISK na českém trhu začne 28. listopadu

IKEA Home smart: Prodej reproduktorů SYMFONISK na českém trhu začne 28. listopadu

20. 11. 2019 Vyp Od Redakce

Očekávaný prodej designových Wi-Fi reproduktorů SYMFONISK, které vznikly ve spolupráci společností IKEA a Sonos, začne na českém trhu 28. listopadu. Součástí nových reproduktorů SYMFONISK bude i služba Spotify Free. Uvedení těchto výrobků představuje další krok IKEA na cestě k inteligentní a digitálně propojené domácnosti. Za budování produktového portfolia Home smart a investice do tohoto segmentu je nově na globální úrovni zodpovědná samostatná obchodní divize.

Společnosti IKEA a Sonos se rozhodly zpřístupnit kvalitní zvuk každému, a proto spojily své expertizy v oblasti vysoce kvalitního zvuku a bytového zařízení. Výsledkem je série SYMFONISK, která obsahuje stolní lampu s Wi-Fi reproduktorem (4 690 Kč) a polici s Wi-Fi reproduktorem (2 690 Kč) ve dvou designových variantách. Ve vybraných zemích v Evropě a Severní Americe byl prodej spuštěn už během srpna tohoto roku.

Oba výrobky jsou kompatibilní s výrobky z nabídky společnosti Sonos a lze je ovládat prostřednictvím aplikace Sonos. V aplikaci Sonos je od 12. listopadu nově dostupná také bezplatná verze hudební streamovací platformy Spotify. Neplacená verze Spotify Free umožňuje zakládat vlastní playlisty a přehrávat jednotlivé skladby v libovolném pořadí. Vztahuje se na ni také doporučená hudba, personalizované výběry podle aktivity uživatele a podpora hlasového ovládání prostřednictvím služby Google Assistant.

IKEA dále investuje do portfolia pro chytrou domácnost

Pro IKEA je oblast zvuku součástí dlouhodobé cesty k chytré domácnosti, na kterou se vydala v roce 2012 představením výrobků pro bezdrátové dobíjení. Za budování konceptu Home smart a investice do vývoje chytrých produktů je v IKEA nově zodpovědná samostatně vyčleněná obchodní jednotka v rámci entity IKEA of Sweden. „Rozhodli jsme se zásadně navýšit investice do rodiny produktů Home smart, abychom urychlili a posílili jejich vývoj. Je to naše největší obchodní investice od doby, kdy jsme představili sortiment Dětská IKEA,“ říká Peter van der Poel, Manažer IKEA Range & Supply.

Češi rádi nakupují chytré vychytávky do domácnosti

Zájem o chytré produkty, které usnadňují každodenní život doma, potvrzují i nákupní data IKEA. „Z celého regionu IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko utrácejí za nákup chytrých produktů nejvíce peněz právě Češi. Celkově zákazníci v regionu nakoupili 67 704 různých Home smart výrobků v hodnotě 1 529 991 eur, z toho jen Češi za ně utratili 722 149 eur (28 332 ks),“ dodává Radka Nováková, Sales Leader v IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Mezi nejoblíbenější položky patří chytré osvětlení jako žárovky, světelné panely a integrované osvětlení. Na celkovém prodeji se tento segment v Česku podílel ze 73 % (534 254 eur). Z interních dat IKEA také vyplývá, že o inteligentnější domácnost se zajímají o něco více ženy (56 %) než muži (44 %). Nejaktivnější je v nákupech věková kategorie 30–40 let (34 %), následuje ji věková skupina 40–50 let. Mladí lidé do 30 let obsadili až třetí příčku (21 %).

Výrobky z řady Home smart zahrnují kromě reproduktorů SYMFONISK také chytré osvětlení, Bluetooth reproduktory ENEBY, chytré rolety KADRILJ a FYRTUR s funkcí časování a příslušenství pro bezdrátové nabíjení. Srdcem chytrého domova je brána TRÅDFRI a aplikace IKEA Home smart. K bráně TRÅDFRI je možné přidat chytré osvětlení i rolety a vše ovládat pomocí aplikace. Aplikace umožňuje ovládat každé svítidlo samostatně, vytvářet různé světelné nálady a také stahovat a vytahovat rolety.