V září a říjnu obvykle začíná sezóna v exotických destinacích a řada dosud zavřených zemí se chystá konečně otevřít hranice. Mezi nimi je například Mauricius nebo Mexiko. Také Češi vidí cestování pozitivně, chtějí si loňskou absenci dovolené vynahradit, a tak už teď kupují zájezdy, nejčastěji do Egypta, Dubaje či na Maledivy. Benefity cestovek snižují riziko na minimum.
Prodej zimních zájezdů do exotiky už začal, u cestovní agentury Invia končí první vlna těch nejvýhodnějších first minute nabídek 15. srpna. „Největší zájem mají Češi o Egypt, kam se zatím na podzim nebo v zimě chystá 40 procent našich klientů, následují Maledivy, které jsou po celou dobu pandemie takovou stálicí, která zůstává pořád otevřená a bezproblémová i díky tomu, že tam člověk má naprosté soukromí a s ostatními se nemusí příliš setkávat. Loni jsme měli rekordní prodeje Malediv, letos v zimě sem zatím míří 16 procent zákazníků. Následují každoročně oblíbené Emiráty s 15 procenty,“ popisuje mluvčí cestovní agentury Invia Andrea Řezníčková nejoblíbenější tři destinace.
Těsně v závěsu se drží Dominikánská republika, kam se chystá 12 procent Čechů, a přestože je zatím ještě zavřený, osm procent Čechů nakupuje i Zanzibar. Následuje Kuba, Mexiko a Madagaskar. „S žebříčkem jistě zamíchá také Mauricius, zájezdy tam už prodáváme, od 1. října se tato destinace totiž otevírá bez povinnosti karantény,“ připomíná Řezníčková. Výhledově by se měl zvýšit zájem také o Thajsko a momentálně ještě pro cestovatele komplikovanou, avšak každoročně velice oblíbenou Srí Lanku.
Že Češi ani přes pandemii na cestování nerezignovali podle ní dokazuje také to, že si Češi vybírají z nabídky často ty lepší, a tím pádem dražší zájezdy. Za Egypt v průměru utratí 16 500 Kč, za Maledivy dokonce přes 60 000 Kč, dovolená v Emirátech je obvykle stojí 23 000 Kč, Dominikánská republika nebo Zanzibar pak lehce přes 40 000 Kč. „Pokud Češi míří do exotiky na Vánoce či Silvestra, jsou ochotni utratit ještě více, chtějí si dopřát to nejlepší,“ dodává Andrea Řezníčková. Svátky přitom Češi nejraději tráví v Egyptě nebo v Emirátech, kde je nejoblíbenější Dubaj. „O Dubaj v brzké době ještě stoupne zájem, protože tu 1. října začíná odložené Expo,“ doplňuje mluvčí agentury Invia.
Vyberte si také svoji dovolenou s Invia.cz:
Cestování bez rizika
First minute zájezdy mají velmi výhodná pravidla a benefity, aby turistům umožnily cestovat bez rizika. Platí se například velmi nízké zálohy, které začínají už na 1500 Kč, zbytek klient doplatí až několik týdnů před odletem, děti cestují zdarma, stálí klienti nebo cestovatelé nad 55 let mají ještě další slevy. Zdarma je také u vybraných dovolených změna zájezdu až deset dní před plánovaným odletem. Cestovky umí také zajistit expresní testování na covid přímo u letiště a samozřejmě místo vás hlídají všechna pravidla a opatření, abyste vy nemuseli nová nařízení sledovat a složitě hledat.
Výhodou je také připojištění proti covidu. „Pojištění znamená jistotu, protože kryje případné léčebné výlohy, náklady na ubytování v případě prodloužení zájezdu kvůli karanténě a podobně. Některé zájezdy navíc mají zdarma pojištění, jehož součástí je právě i krytí proti covidu,“ vysvětluje Řezníčková.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.