BOHEMATIC: Nový český výrobce na trhu s luxusními hodinkami

BOHEMATIC: Nový český výrobce na trhu s luxusními hodinkami

29. 10. 2020 Vyp Od Redakce

Silná hodinářská tradice se v českých zemích neprosadila náhodou — už v devatenáctém a na začátku dvacátého století jí v tom sekundoval duch doby. Hodinářství je totiž řemeslo, které v sobě spojuje umění a design s použitím přesných strojírenských technologií. Tedy ta odvětví, ve kterých jsme za Rakouska-Uherska a první republiky dosahovali mezinárodního věhlasu. A tolik se na tom naštěstí nezměnilo ani za časů komunismu.

Dnes, mnoho let po jeho pádu, jsou český design, typografie a přesné strojírenství zaslouženě zpět ve světové špičce. A duch doby tak našemu hodinářství přeje znovu. Jako skupina lidí, tvořená osvíceným investorem, prvotřídními designéry a mechaniky, jsme v Novém Městě nad Metují začali výrobu unikátních malosériových hodinek značky BOHEMATIC, abychom designem a technologiemi jednadvacátého století navázali na to nejlepší z těch minulých.

Přečtěte si také:  Casio představuje nové modely hodinek EDIFICE ve spolupráci s týmem F1 Scuderia AlphaTauri

Celý příběh začal setkáním investora Josefa Zajíčka s designéry Michalem Froňkem a Janem Němečkem v libeňském studiu Olgoj Chorchoj. Ze společné vášně pro techniku, řemeslnou zručnost a staré závodní automobily se zrodil nápad na projekt, který by české hodinářské umění vrátil tam, kam historicky patří. A výsledkem je právě BOHEMATIC — koncept hodinek vystavěný na precizní manufakturní výrobě a nadčasových tvarech.

GRAPHIC SUTNAR

První model hodinek série GRAPHIC, která připomíná to nejlepší z historie i současnosti českého grafického designu, vzdává poctu Ladislavu Sutnarovi. Tento avantgardní umělec dosáhl světového věhlasu a jeho díla patří k základům soudobé vizuální komunikace, designu a typografie. Uvedení hodinek GRAPHIC modelem Sutnar rezonuje s celkovou filozofií této série.

Dominantou hodinek je velký reliéfní číselník z pera Studia Marvil s dokonalým fontem, který Ladislav Sutnar navrhl pro označení budov v newyorském Bronxu v roce 1958. Tímto fontem se následně inspiroval Tomáš Brousil, současný typograf světového formátu, který vytváří kompletní fonty pro značky jako FIFA, Delta Airlines, Lasvit nebo Electronics Arts a vytvořil také font Ladislav, jenž byl v tomto případě aplikován.

Číselníku sekunduje subtilní pouzdro s decentními nožkami. Detaily číselníku, tvar ruček i design korunky nesou typické prvky Sutnarovy tvorby vycházející z přísných kritérií geometrických tvarů a elegantní modernistické typografie. Mechanický kalibr s ručním nátahem byl zvolen s ohledem na elegantně společenský charakter tohoto modelu. Na pomyslné diagonále víka nalezneme malý průhled na setrvačku.

Přečtěte si také:  Limitovaná edice PRIM SPORT L.E.: Legendární hodinky, ve kterých Venclovský překonal La Manche

Také ručně šitý kožený pásek má čistou formu, zdůrazněnou prošitím. Model se vyrábí v pěti různých barevných verzích Tapir White, Rhino Black, Camel Ardoise, Elephant Blue a Walrus Silver, jejichž označení a odstíny vychází z názvů slavných hraček navržených Sutnarem.

Cena finálních hodinek Graphic se pohybuje dle provedení od 98 000 do 108 000 korun.

Plzeňský rodák Ladislav Sutnar, narozený v roce 1897, patří k nejvýznamnějším postavám české meziválečné moderny a k významným osobnostem amerického a světového užitého umění a designu. Je obtížné najít oblast výtvarného umění, ve které by nedosáhl úspěchu a jíž by zároveň neotevřel nové obzory. Životem i dílem se zřetelně vine linie pedagogického působení. Sutnarova grafická tvorba vyniká kontrastem, přehledným členěním informací, koncepční prací. Typickým rysem byla diagonální kompozice, dekorativní funkční prvky, geometrické tvary, typografie.
„Dobrý vizuální design musí chtít širokou veřejnost povznést a učit ji rozpoznávat kvalitu.“

BOHEMATIC – Ladislav Sutnar

TAPIR WHITE

SPECIFIKACE

  • MODEL GRAPHIC SUTNAR
  • VERZE TAPIR WHITE
  • PRODUKTOVÝ DESIGN Studio Olgoj Chorchoj
  • GRAFICKÝ DESIGN Studio Marvil – Jiří Karásek
  • STROJEK mechanický – manuální nátah
  • KALIBR Eterna – Švýcarsko
  • REZERVA CHODU 65 hodin
  • ZAPOUZDŘENÍ

 

  • VODOTĚSNOST 5 ATM (plavání)
  • POUZDRO tryskaná nerezová ocel, černé PVD průměr 42 mm, výška 12 mm
  • SKLO sférické safírové – antireflexní
  • ČÍSELNÍK stříbrný reliéfní – luminiscence
  • RUČKY frézované – luminiscence
  • ŘEMÍNEK kožený – 20/18 mm
  • SPONA překlápěcí – 18 mm
  • CENA od 108 000 Kč

Bohematic_Graphic_Sutnar-Tapir_White

RHINO BLACK

SPECIFIKACE

  • MODEL GRAPHIC SUTNAR
  • VERZE Rhino Black
  • PRODUKTOVÝ DESIGN Studio Olgoj Chorchoj
  • GRAFICKÝ DESIGN Studio Marvil – Jiří Karásek
  • STROJEK mechanický – manuální nátah
  • KALIBR Eterna – Švýcarsko
  • REZERVA CHODU 65 hodin
  • ZAPOUZDŘENÍ

 

  • VODOTĚSNOST 5 ATM (plavání)
  • POUZDRO tryskaná nerezová ocel, černé PVD průměr 42 mm, výška 12 mm
  • SKLO sférické safírové – antireflexní
  • ČÍSELNÍK černý reliéfní – luminiscence
  • RUČKY frézované – luminiscence
  • ŘEMÍNEK kožený – 20/18 mm
  • SPONA překlápěcí – 18 mm
  • CENA od 108 000 Kč

Bohematic_Graphic_Sutnar-Rhino_Black

CAMEL ARDOISE

SPECIFIKACE

  • MODEL GRAPHIC SUTNAR
  • VERZE CAMEL ARDOISE
  • PRODUKTOVÝ DESIGN Studio Olgoj Chorchoj
  • GRAFICKÝ DESIGN Studio Marvil – Jiří Karásek
  • STROJEK mechanický – manuální nátah
  • KALIBR Eterna – Švýcarsko
  • REZERVA CHODU 65 hodin
  • ZAPOUZDŘENÍ

 

  • VODOTĚSNOST 5 ATM (plavání)
  • POUZDRO tryskaná nerezová ocel, černé PVD průměr 42 mm, výška 12 mm
  • SKLO sférické safírové – antireflexní
  • ČÍSELNÍK Ardoise reliéfní – luminiscence
  • RUČKY frézované – luminiscence
  • ŘEMÍNEK kožený – 20/18 mm
  • SPONA překlápěcí – 18 mm
  • CENA od 108 000 Kč

Bohematic_Graphic_Sutnar-Camel_Ardoise

ELEPHANT BLUE

SPECIFIKACE

  • MODEL GRAPHIC SUTNAR
  • VERZE Elephant Blue
  • PRODUKTOVÝ DESIGN Studio Olgoj Chorchoj
  • GRAFICKÝ DESIGN Studio Marvil – Jiří Karásek
  • STROJEK mechanický – manuální nátah
  • KALIBR Eterna – Švýcarsko
  • REZERVA CHODU 65 hodin
  • ZAPOUZDŘENÍ

 

  • VODOTĚSNOST 5 ATM (plavání)
  • POUZDRO tryskaná nerezová ocel, průměr 42 mm, výška 12 mm
  • SKLO sférické safírové – antireflexní
  • ČÍSELNÍK modrý reliéfní – luminiscence
  • RUČKY frézované – luminiscence
  • ŘEMÍNEK kožený – 20/18 mm
  • SPONA překlápěcí – 18 mm
  • CENA od 98 000 Kč

Bohematic_Graphic_Sutnar-Elephant_Blue

WALRUS SILVER

SPECIFIKACE

  • MODEL GRAPHIC SUTNAR
  • VERZE Walrus Silver
  • PRODUKTOVÝ DESIGN Studio Olgoj Chorchoj
  • GRAFICKÝ DESIGN Studio Marvil – Jiří Karásek
  • STROJEK mechanický – manuální nátah
  • KALIBR Eterna – Švýcarsko
  • REZERVA CHODU 65 hodin
  • ZAPOUZDŘENÍ

 

  • VODOTĚSNOST 5 ATM (plavání)
  • POUZDRO tryskaná nerezová ocel průměr 42 mm, výška 12 mm
  • SKLO sférické safírové – antireflexní
  • ČÍSELNÍK šedý reliéfní – luminiscence
  • RUČKY frézované – luminiscence
  • ŘEMÍNEK kožený – 20/18 mm
  • SPONA překlápěcí – 18 mm
  • CENA od 98 000 Kč

Bohematic_Graphic_Sutnar-Walrus_Silver

BOHEMATIC TÝM

Josef Zajíček, CEO a investor

Úspěšný investor, zakladatel firmy Benet, českého lídra v oblasti automotive. Dnes mimo jiné majitel Autodromu Most. Milovník historických sportovních vozů, moderních technologií a československého průmyslového designu. Spolu s Michalem Froňkem a Janem Němečkem ze studia Olgoj Chorchoj duchovní otec značky BOHEMATIC.

Michal Froněk, Art Director

Spolu s Janem Němečkem zakladatel designérského studia Olgoj Chorchoj, profesor produktového designu na pražské UMPRUM. Jejich návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass, Moser nebo Mikov, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Jan Němeček, Art Director

Spolu s Michalem Froňkem zakladatel designérského studia Olgoj Chorchoj, profesor produktového designu na pražské UMPRUM. Jejich návrhy stojí za vzestupem klasických značek TON, Bomma, Kavalier Glass, Moser nebo Mikov, které patří mezi nejlepší příklady transformace českého průmyslu po roce 1989.

Lukáš Ešner, vedoucí R&D

Hodinář s citem pro mikrosvět jemné mechaniky a dekorací, řemeslnou výrobu za použití unikátních materiálů a nových technologií. Prošel českou hodinářskou školou a dlouhodobě působil v prestižních hodinářských ateliérech v zahraničí. Po návratu do Čech stál u zrodu mnoha mechanických náramkových hodinek s puncem české manufakturní výroby.

Renata Eichlerová, projektový manažer

Zkušená konstruktérka náramkových hodinek, jejímž životním krédem je uvádět věci do pohybu. Při práci hledá konstrukční řešení, která respektují rovnováhu mezi funkční a estetickou stránkou věci. Prošla českým technickým učením a podílela se mimo jiné na vývoji a výrobě hodinek vzdávajících hold 100. Výročí vzniku naší republiky.

Petr Dressler, hlavní designér

Kreativní konstruktér, který dává jednotlivým dílům náramkových hodinek tvar, rozměr a definuje jejich vzájemné interakce. Profesně navázal na tradici, která je už po několik generací součástí jeho rodiny. Má za sebou technické vzdělání a dlouholetou praxi v českém hodinářském průmyslu. Absolutní perfekcionista.

Jana Volfová, vedoucí produkce

Hodinářka detailistka, která řemeslně zušlechťuje miniaturní součástky a skládá je v jeden dokonale funkční celek. Prošla českou hodinářskou školou a zkušenosti získala při kompletaci a servisu tisíců hodinek za své mnohaleté praxe. Podílela se na vývoji náramkových hodinek a mechanických kalibrů s puncem české manufakturní výroby.