Barber shopy jsou na vzestupu. Za poslední tři roky jich přibylo více než sedminásobně

Barber shopy jsou na vzestupu. Za poslední tři roky jich přibylo více než sedminásobně

29. 6. 2019 Vyp Od Redakce

Nejen v obchodních centrech, ale také na high streets a v kancelářských projektech roste poptávka po službách. Stejně tak je to s poptávkou po takzvaných barber shopech. Zatímco v roce 2016 byl podle statistik CBRE v obchodních centrech v Česku pouze jeden barber shop, v roce 2018 jich bylo už sedm. Integrace podobných služeb do prostředí nákupních center odráží změny nákupních zvyklostí zákazníků a stále vyšší požadavky na šíři nabízených služeb. Nicméně barber shopy jsou také velmi populární v blízkosti high streets a v kancelářských projektech.

„První výraznější vlnu barber shopů v rámci obchodních center jsme zaznamenali asi před dvěma lety. V této první fázi se objevily zejména v prémiových obchodních centrech Centrum Chodov, OC Nový Smíchov, Centrum Černý Most nebo Metropole Zličín. Vedle standardních jednotek najde zákazník tuto službu také v obchodních centrech ve stáncích na galeriích,“ říká Jan Janáček, Associate Director, Advisory & Transaction Services – Retail společnosti CBRE.

Nejznámějšími barber shopy v Česku jsou Barber Shop, Barber’s Wife, Original Barber nebo Thomas’s Barber Shop.

„V posledních měsících sledujeme rozšiřování této služby i do dalších nákupních center a rovněž menších projektů. CBRE tento trend zachytila velmi brzy a asistovala u nových barber shopů v Obchodním centru Letňany, Vivo Hostivař nebo hradeckém Futuru,“ doplňuje Janáček.

„Umístění v blízkosti high streets a v kancelářských objektech se přímo nabízí, protože tam jsou barber shopy co nejblíže zákazníkovi, který je má po cestě z práce nebo v dostupnosti frekventovaných lokalit. Barber shopy jsou tedy v těsné blízkosti hlavních ulic nebo v obchodních pasáží, kde je přijatelné nájemné, a zákazník je zároveň blízko,“ říká Tomáš Beránek, Head of High Street Retail and Tenant Representation společnosti CBRE.

Dynamické změny ve společnosti se odrážejí rovněž ve změně nákupního chování, kdy sledujeme mnohem vyšší očekávání návštěvníků od nabídky tradičních obchodních center. Vedle standardních prodejen, potřebuje moderní zákazník také širokou paletu služeb, gastro konceptů a v neposlední řadě také volnočasových aktivit. Díky stále rychlejšímu životnímu stylu zákazníků je úspora času jedním z primárních motivů a moderní obchodní centra vychází vstříc.

„Výrazným trendem jsou rozličné volnočasové aktivity, které jsou integrovány do schémat obchodních center. Tradiční jsou koncepty kin, 5D kin nebo fitcenter, ale v posledních letech sledujeme expanzi saunových konceptů nebo rozsáhlých dětských a zábavních parků. V následujícím období očekáváme také otvírání tzv. jump parků. Tato trampolínová centra zažívají v České republice velkou expanzi, avšak doposud byla umístněná spíše v samostatných projektech mimo obchodní centra, a to z důvodů náročných technických požadavků. Projekty, které se vypořádají mimo jiné s vysokou minimální užitnou výškou stropů 5m+, tímto výrazně zatraktivní svůj nájemní mix. Jak dokládá letitá zkušenost ze zahraničí, má dobrý volnočasový koncept v obchodním centru velmi pozitivní synergie, zejména vůči gastro nájemcům,“ říká Jan Janáček, Associate Director, Advisory & Transaction Services – Retail společnosti CBRE.

Foto: Gabriel Zemron, Flickr.com