Muži ve věku 30 až 39 let touží po domácím mazlíčku aneb pravdivé údaje z průzkumu Češi a finance

Muži ve věku 30 až 39 let touží po domácím mazlíčku aneb pravdivé údaje z průzkumu Češi a finance

2. 4. 2019 Vyp Od Redakce

Víte, že muži jsou vášnivější vyznavači módy než ženy? Dvě procenta mužů v průzkumu Sberbank Češi a finance odpovědělo, že by si pěkné hadříky koupili i na půjčku. Ženy byly jednoznačné a jakoukoliv půjčku jasně odmítly, za což je chválíme.

Nejlepší podmínky domácím mazlíčkům zajistí pánové s příjmem do 20 tisíc ve věku 30 až 39 let, především z Prahy a Čech. Možná jim chybí spřízněná ženská duše, a tak jsou ochotni si na pořízení chlupáče i půjčit (uvedli to 3 % mužů ve věku 30-39 let a 5 % lidí s příjmem do 20 tisíc Kč).

Na Moravě před domácími mazlíčky upřednostňují drahý kov a kameny. Zde mají pánové ve věku 30 až 39 let raději šperky. Zdatně jim sekundují i Pražáci. Pro ženy to může být pozitivní zpráva, ovšem měly by si dát pozor, někteří pánové by je klidně pořídili na úvěr (3 % mužů, oproti 1 % žen, 4 % ve věku 30-39 let a po 3 % z Moravy a z Prahy).

Mladá generace se dle průzkumu jeví nadějí naší budoucnosti. Největší podíl lidí, kteří touží po vybavení pro kutily, jsou překvapivě mladí lidé ve věku 19 až 28 let (9 %), trochu častěji muži (7 %) než ženy (5 %) a především z Moravy (7 %). A není to tak, že by je k ochotě půjčit si na kufr plný nářadí donutila ekonomická situace, naopak největší podíl z nich patří k nejlépe vydělávajícím (7 % bere nad 40 tisíc Kč). Evidentně je to tedy hobby, které navíc zaručuje, že ačkoliv si na pořízení různých vrtaček a pilek půjčí, do budoucna se vyplatí.

„Základní pravidlo půjček je, že financovaná věc má vydržet delší dobu, než jakou ji splácíme. Což u domácí výroby nábytku, plotů, teras atd. určitě platí,“ podporuje kutilství Radka Černá ze Sberbank.

Češi a finance:

relevance dle účelu půjčky

Celkem Pohlaví Věk Příjem domácnosti Region
M Ž 18-29 30-39 40-49 50-65 do 20.000 Kč 20.001 – 40.000 Kč více než 40.000 Kč Praha Čechy Morava
Vybavení pro kutily 6% 7% 5% 9% 4% 6% 5% 6% 6% 7% 5% 6% 7%
Kosmetické zákroky 4% 4% 3% 6% 5% 2% 3% 7% 3% 3% 5% 3% 4%
Umění 3% 5% 0% 2% 3% 1% 4% 3% 4% 1% 5% 1% 5%
Dovolená 2% 2% 1% 4% 3% 1% 0% 7% 2% 1% 2% 2% 2%
Šperky 2% 3% 1% 2% 4% 2% 1% 3% 3% 1% 3% 1% 3%
Domácí mazlíček 2% 3% 1% 2% 3% 2% 1% 5% 2% 0% 2% 2% 1%
Sportovní vybavení 1% 2% 1% 2% 2% 1% 1% 3% 1% 2% 2% 1% 2%
Móda 1% 2% 0% 2% 1% 0% 1% 3% 1% 1% 2% 0% 1%