
Pořízení nového auta se mění. Nové auto si můžete pořídit online, doma ho máte za několik dnů
26. 11. 2020Oblečení, dárky, zážitkové poukazy nebo potraviny. Na internetu seženete cokoliv. Během pár kliknutí si můžete pořídit i nové auto, navíc na něj nemusíte šetřit několik let. I kvůli probíhající epidemii koronhaviru je tato možnost stále oblíbenější.
Jedině přes internet
Prodeje nových vozů oproti loňskému roku klesají. Autosalony jsou kvůli vládním nařízením uzavřené a nové auto si tak nemůžete vybrat osobně. Jediným kanálem, přes který lze pořídit automobil, je internet.
Některé společnosti nabízí nová auta výhradně na internetu. Jednou z nich je i Driveto, které se zaměřuje na flexibilní pronájem vozů. Jedná se o předplatné, kdy řidič měsíčně zaplatí předem určenou částku a o zbytek se nestará. Platit musí pouze pohonné hmoty. V ceně nájemného je zahrnutý garanční servis, povinné ručení, havarijní pojištění a také letní a zimní pneumatiky.
„Hlavní výhoda flexibilního pronájmu spočívá v tom, že se naši zákazníci nemusí zadlužovat. Platí pouze měsíční paušál a pokud se jejich finanční možnosti změní, tak si mohou kdykoliv vybrat levnější auto, nebo případně pronájem úplně zrušit. A to vše bez storno poplatků,“ říká Adam Szabó, ředitel společnosti Driveto. Podle něj se tak jedná o velmi bezpečnou variantu v této nejisté době.
Klíče od nového auta vyzvednete na své zahradě
V Drivetu nyní kvůli koronaviru také všechny vozy před předávkou ošetřují ozonem. Stejně tak vůz zájemci přivezou kdekoliv na předem domluvenou adresu. Řidič tak nemusí kvůli pořízení nového vozu ani opustit svůj dům či byt. V průměru Driveto zákazníkovi doručí automobil do 9 dnů od objednávky.
Během první vlny COVID-19 byl největší zájem o menší městské vozy. Lidé se totiž vyhýbali hromadné dopravě. Nejoblíbenějším vozem je u zákazníků Driveta ovšem Hyundai i30, se kterým jezdí zhruba pětina ze všech řidičů.
Sen českého řidiče? SUV v automatu
Představu o vysněném voze mají ale čeští řidiči jinou. Driveto mezi zákazníky udělalo nedávno průzkum, ze kterého vyšlo, že 44 procent účastníků preferuje SUV před dříve převládajícími kombíky (nyní 33 procent). Mění se i samotný přístup k řízení, protože 60 procent oslovených účastníků průzkumu upřednostňuje automatickou převodovku. „Preference zákazníků jdou jednoznačně směrem k pohodlí a komfortu,“ říká Adam Szabó. Češi sice touží po velkých SUV v co nejlepší výbavě, ale zároveň polovina oslovených respondentů považuje za ideální měsíční platbu za vůz částku mezi pěti a deseti tisíci korunami měsíčně. Dalších 40 procent oslovených je ochotno investovat více než 10 tisíc korun. I při nízkém rozpočtu se však najdou vozy, které jsou pro zájemce vhodné.
Značku neřešíme, rozhoduje cena
Překvapivě zdaleka nejméně podstatnou je dle průzkumu značka vozu. Ta, stejně jako barva vozu, je prioritní pouze pro necelá dvě procenta dotázaných. Praxe ovšem ukazuje něco jiného. „Přestože jsme schopni pro klienty zajistit vozidla téměř všech značek, drtivě největší poptávka je po značce Škoda a Hyundai. U škodovek se nejčastěji jedná o Kodiaq a Fabii. Naopak o vozy méně frekventovaných značek nebo o luxusní SUV je zájem menší,“ dodává Adam Szabó. Driveto nabídku vozů dlouhodobě přizpůsobuje preferencím zákazníků. Dle zkušeností je však poměr vozů z nižší kategorie oproti těm luxusnějším stále stejný.