Vozy Range Rover a Range Rover Sport získaly pět hvězd v Euro NCAP

Vozy Range Rover a Range Rover Sport získaly pět hvězd v Euro NCAP

1. 12. 2022 Vyp Od Pavel Srp

ch Euro NCAP maximální hodnocení pěti hvězd. Tato luxusní SUV čerpají z více než 50 let zkušeností a ze široké škály schopností v jakémkoli terénu, kultivovanosti a bezpečnosti. Tyto nové modely jsou poslední v dlouhé řadě modelů Range Rover, které získaly pětihvězdičkové hodnocení v rámci přísných bezpečnostních protokolů Euro NCAP zavedených v roce 2009.

Oba modely jsou založeny na flexibilní modulární podélné architektuře ze smíšených kovů, která je pevným základem pro nejmodernější asistenční technologie. Ty zajišťují citlivou a kultivovanou jízdu. Karoserie nového Range Roveru, který je k dispozici ve čtyř/pěti a sedmimístném provedení, je až o 50 % tužší než u předchůdce, zatímco karoserie Range Roveru Sport je o 35 % tužší než kdy dříve.

Přečtěte si také:  Úklid auta snadno a rychle: Vyzkoušejte tipy, jak vyčistit interiér vozu, aby se blýskal novotou

Nejnovější Range Rover získal 87 % za ochranu dětí a 72 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu, zatímco Range Rover Sport dosáhl hodnocení 85 % za ochranu dospělých cestujících. Obě SUV získala 82 % v hodnocení bezpečnostních asistentů.

Test Range Rover P530 AWD (2022)

„Tyto vynikající výsledky v testech Euro NCAP jsou přímým důsledkem tvrdé práce a odbornosti, které se promítají do návrhu, konstrukce a výroby vozů. Více než pět desetiletí kombinují bezpečnost, schopnosti a luxus. Naše silná platforma MLA-Flex využívající kombinaci kovových materiálů poskytuje pevný základ pro soubor špičkových systémů aktivní bezpečnosti, jako je autonomní nouzové brzdění (AEB), které vzájemně v souladu spolupracují na ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. Tyto Range Rovery jsou triumf technologií,“ řekl Thomas Mueller, Executive Director Product Engineering, Jaguar Land Rover.

Přečtěte si také:  Prémiový benzín je nezbytnost pro sportovní vozy. U běžných aut nemusí mít žádný přidaný efekt

Vedle systémů aktivní bezpečnosti využívají oba vozy systémy, jejichž cílem je zvýšit bdělost řidiče a snížit možnost rozptýlení jeho pozornosti.

Oba vozy jsou k dispozici také s průkopnickým systémem Cabin Air Purification Pro1, který posouvá kvalitu vzduchu v interiéru na vyšší úroveň. Filtrace PM2,5 a technologie Nanoe X nejenže pomáhá výrazně omezit zápach, bakterie a alergeny, ale také zlepšuje pohodu a bdělost tím, že monitoruje hladinu CO₂ v interiéru a v případě potřeby automaticky přivádí čerstvý vzduch z venku. Vysoká koncentrace CO₂ vede k ospalosti, takže systém proaktivně přispívá k optimální bdělosti řidiče.

Oba modely Range Rover a Range Rover Sport sdílejí řadu pokročilých asistenčních systémů (ADAS) určených k asistenci řidiče a ochraně cestujících, včetně:

  • Autonomous Emergency Braking (AEB) – za pomoci vpředu umístěných radarů a kamer pomáhá systém AEB identifikovat vozidla, chodce a cyklisty jedoucí před vozidlem nebo protijedoucí vozidla či cyklisty v sousedním jízdním pruhu, zatímco vůz odbočuje vlevo nebo vpravo. Systém AEB rozpozná hrozící nebezpečí a začne brzdit, aby minimalizoval závažnost nárazu nebo mu zabránil.
  • Lane Keep Assist – sleduje značení jízdních pruhů a detekuje neúmyslné opuštění jízdního pruhu. Pokud se vozidlo chystá přejet hranici jízdního pruhu, působí na volant síla, která brání přejetí hranice jízdního pruhu.
  • Emergency Lane Keep Assist – pomáhá provádět korekce řízení v případě, že zjistí, že se vozidlo příliš přibližuje k okrajům vozovky a sjíždí do sousedního jízdního pruhu, kde jsou detekována protijedoucí vozidla.
  • 3D Surround Camera a ClearSight Ground View – prostorový kamerový systém poskytuje 3D pohled okolí kolem celého vozidla a při manévrování umí na dotykovém displeji zobrazit několik pohledů současně – řidič tak získá podrobné informace o okolí vozu. Systém ClearSight Ground View umožňuje řidiči sledovat na centrálním dotykovém displeji prostor skrytý přímo před a pod kapotou.
  • Driver Condition Response – zastaví vozidlo a spustí výstražná světla, pokud řidič nereaguje na sérii audio-vizuálních výzev.
  • Rear Collision Monitor s Occupant Protection Assist – využívá přední a zadní radary v rozích karoserie k detekci rizika kolize v okruhu 70 metrů a varuje cestující, vydává zvuková varování a připravuje interiér na možný náraz. V případě potřeby se rozblikají výstražná světla a interiér se na možný náraz připraví přitažením bezpečnostních pásů, posunutím opěrek hlavy dopředu, sklopením sedadel a zavřením oken a panoramatické střechy.
  • Pre-emptive suspension – v případě, že systém varování před čelní srážkou rozpozná riziko kolize, nastavení podvozku se automaticky přepne do dynamického režimu a řidiči tak pomáhá co nejagilnější reakcí v případě nutnosti vyhýbacího manévru.
  • Adaptive Cruise Control a Steering Assist – Adaptivní tempomat udržuje nastavenou cestovní rychlost vozidla. Rychlost vozidla je automaticky snížena, pokud je v jízdním pruhu před vámi detekováno pomaleji jedoucí vozidlo. Asistent řízení pomáhá řidiči drobnými korekcemi řízení udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu.
  • Park Assist – detekuje volná parkovací místa a manévruje s vozidlem do podélných a příčných parkovacích míst. Parkovací asistent během manévru ovládá řízení, akceleraci, řazení a brzdění vozidla.