Škoda shrnula rekordní rok a prozradila trochu z budoucnost

Škoda shrnula rekordní rok a prozradila trochu z budoucnost

13. 3. 2025 Vyp Od Pavel Srp Zdroj: Škoda Foto: Škoda

Pozice čtvrté nejprodávanější značky v Evropě a rekordní hospodářské výsledky za rok 2024 potvrzují, že Škoda Auto jde správným směrem. Vyvážené portfolio modelů si získalo přízeň zákazníků, další nový přírůstek Škoda poodhaluje v aktuálním videu.

„Jsem hrdý na to, že mohu vést jednu z mála automobilových společností, které během této éry transformace vykazují rekordní výsledky. Hospodářsky nejúspěšnější obchodní rok v historii společnosti je důkazem našich dvou hlavních předností: odolnosti a přizpůsobivosti. Máme solidní obchodní model a jasně definovaný plán, které se osvědčují právě v neklidných časech,“ hodnotí uplynulý rok předseda představenstva Klaus Zellmer.

Přečtěte si také:  Počet automyček roste. Provozovatelé se snaží odlišit různými typy provozů a služeb

„S 926 600 dodanými vozy po celém světě jsme výrazně vylepšili výsledek roku 2023 a dosáhli rekordního tržního podílu v Evropě ve výši 5,9 %. Zároveň jsme zaznamenali historicky nejvyšší tržní podíly ve Francii, Španělsku, Itálii a Spojeném království. To by nebylo možné bez důvěry našich zahraničních, a zejména firemních zákazníků,“ říká k výsledkům Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto pro Prodej a marketing.

Úspěšné elektromobily z Česka

Stálicí a bestsellerem nabídky je tradiční model Octavia, kterého se v roce 2024 prodalo 215 700 kusů (nárůst o 12,4 %). Škoda však dnes zákazníkům nabízí i pokročilé plug-in hybridy, reprezentované novými generacemi modelů Superb iV a Kodiaq iV, a pokračuje také v rozšiřování portfolia elektromobilů. Modelová řada Enyaq se loni stala třetím nejprodávanějším elektromobilem v Evropě (79 500 vozů).

Přečtěte si také:  Autem na dovolenou? Bez správného pojištění riskujete statisíce

Enyaq přitom právě prošel modernizací, a je tedy plně připraven na tyto úspěchy navázat i letos. Navíc startuje prodej nového modelu Elroq, s nímž má Škoda ambice své prodeje v segmentu elektromobilů zdvojnásobit. Na řadě trhů je Elroq dostupný za srovnatelnou cenu jako jeho sourozenec Karoq se spalovacím motorem. Do začátku března přijala Škoda na tento vůz přes 35 000 objednávek a ukazuje, že zavedená evropská automobilka může v oblasti elektrické mobility úspěšně konkurovat novým vyzývatelům.

Již brzy dorazí i další elektrické modely: kromě městského crossover Epiq to bude velké rodinné SUV, jehož první záběry můžete vidět na fotografiích v tomto článku i ve videu výše.

Další expanze mimo Evropu

Důležitou součástí strategie je též internacionalizace značky. V Indii Škoda v loňském roce uvedla nový model Kylaq, který je jejím prvním vozem v kategorii cenově dostupných vozů s délkou do 4 metrů. Kylaq doplňuje stávající lokálně vyvinuté modely Slavia a Kushaq a české automobilce má v Indii pomoci dosáhnout prodejů 100 000 vozů do konce roku 2026. Pozici značky na tamním trhu posílí i lokální montáž modelu Kodiaq.

Přečtěte si také:  Lamborghini Temerario: Nová éra spojení výkonu a elegance

Vrcholí také přípravy na lokální montáž vozů Škoda ve Vietnamu, který je strategickou vstupní branou do širšího regionu ASEAN. V závodě v provincii Quang Ninh bude probíhat výroba SUV Kushaq a později i sedanu Slavia z plně rozložených sad (CKD) s využitím synergií s výrobním zázemím v Indii. Škoda expanduje i na dalších trzích, například v Kazachstánu, kde loni dodala přes 1 400 vozů. Na vozy Škoda se mohou těšit zákazníci na čím dál více trzích, nejnověji bylo oznámeno otevření zastoupení v Ománu.

skoda_vysledky_infograph_210x148_cz_07-indd