Lamborghini Temerario: Nová éra spojení výkonu a elegance

Lamborghini Temerario: Nová éra spojení výkonu a elegance

19. 8. 2024 Vyp Od Pavel Srp

Příznivci automobilky z Sant’Agaty se obávali konce severoitalského snu, když sportovní vůz ztratil svůj charakteristický motor V10 a přidal elektrickou pohonnou jednotku. Ale všechny obavy byly rychle zapomenuty, jakmile se objevila nová Lamborghini Temerario – automobil, který místo toho přináší čistou radost. Délka 4,71 metru a dokonale zpracované detaily dělají z Temeraria pravý klenot, jaký u Lamborghini sportovních vozů nebyl často k vidění. Bez polarizujícího čelního vzhledu nebo vystouplých výfuků je tento Lamborghini opravdovou kráskou.

Pod kapotou se skrývá výkonový balíček, který je snem každého automobilového nadšence. Čtyřlitrový motor V8 s dvojitým turbem a třemi elektrickými motory posouvá výkon do sféry supersportovních vozů, dokonce se přibližuje k výkonnostním parametrům modelu Revuelto.

Přečtěte si také:  Havarijní pojištění kryje i povodně a záplavy, ale pozor na výluky a karenční lhůtu

Motor, interně označovaný jako L411, produkuje 588 kW / 800 PS díky turbo systému a poskytuje maximální točivý moment 700 Nm, dostupný v rozmezí 4 000 až 7 000 ot./min. První elektrický motor, umístěný mezi spalovacím motorem a osmifunkční dvouspojkovou převodovkou, zajišťuje mimořádně rychlou odezvu a eliminuje možné zpoždění turba. Dva další axiální elektrické motory (olejově chlazené, každý vážící 15,5 kg) s maximálním výkonem 110 kW / 150 PS pohánějí přední kola, když je to potřeba. Jejich kontinuální výkon 60 kW zajišťuje, že celkový výkon italského plug-in hybridu stoupá na 676 kW / 920 PS.

Elektrické motory jsou napájeny bateriovým balíčkem o velikosti 15 x 3 cm s kapacitou 3,8 kWh, který lze dobíjet přes zásuvku – ale pouze do sedmi kilowattů. Tento nadměrně malý balíček je ukrytý ve středovém tunelu. Během jízdy lze baterii dobíjet prostřednictvím rekuperace energie z předních kol nebo přímo motorem V8, přičemž dobití trvá pouze šest minut. „Chtěli jsme vyvinout bezkonkurenční sportovní motor, který spojuje to nejlepší z obou světů: vysoce emocionální spalovací motor s výkonnostní elektrifikací. Spojením tří axiálních elektrických motorů s vysoce otáčkovým V8 twin-turbo jsme dosáhli vynikající odezvy, impozantního dodání točivého momentu a unikátních výkonnostních charakteristik, včetně recyklace energie,“ říká Dr. Rouven Mohr, technický ředitel Lamborghini.

Tato kombinace zajišťuje nejen rychlou odezvu motoru a spektakulární zvuk, ale také neuvěřitelný výkon. Sportovní vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti přes 340 km/h. Temerario lze řídit v několika režimech: Citta, Strada, Sport a Corsa – pokud si přejete, i bez emisí a téměř tiše. Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini, říká: „Každé nové Lamborghini musí překonat své předchůdce co do výkonu, zároveň však musí být ekologičtější. S modelem Temerario jsme uzavřeli důležitou kapitolu naší elektrifikační strategie: Jsme první luxusní automobilka, která nabízí plně hybridní řadu.“

Přečtěte si také:  Jak správně používat klimatizaci v autě

Kromě poskytování pravého závodního vzrušení si nový sportovní vůz klade za cíl přitáhnout zákazníky, kteří by jinak zvolili Porsche 911 Turbo. Temerario nabízí volitelná větraná kožená sedadla a tři displeje, z nichž jeden poskytuje informace pro pasažéra. Více prostoru na nohy, hlavu a ramena by mělo výrazně zvýšit komfort na i mimo závodní okruhy a dálnice. Pro ty, kteří se těší na okruhové dny, je nový Lamborghini Temerario k dispozici také s bucket sedadly, sportovními pneumatikami a lehkým balíčkem, který snižuje hmotnost o skromných 25 kilogramů z přibližně 1,8 tuny pohotovostní hmotnosti.