Toyota je novým generálním partnerem Českého olympijského výboru

Toyota je novým generálním partnerem Českého olympijského výboru

10. 1. 2019 Vyp Od Pavel Srp

Toyota Central Europe-Czech uzavřela spolupráci s Českým olympijským výborem (ČOV), a stala se tak novým partnerem Českého olympijského týmu. Navazuje tím na celosvětové partnerství olympijských a paralympijských her a na lokální partnerství s Českým paralympijským výborem. Spolupráci oznámili dnes na společné tiskové konferenci Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech, a Jiří Kejval, předseda ČOV.

„Partnerství s Českým olympijským týmem navazuje na globální spolupráci společnosti Toyota a Mezinárodního olympijského výboru a je pro nás zároveň vyústěním mnoha aktivit, které jsme na poli sportu v poslední době podnikli. Je pro nás poctou, že se můžeme připojit k olympijskému hnutí i v ČR a že můžeme podporovat české sportovce a pomoct jim vytvořit ideální prostředí pro přípravu a trénink potřebný pro jejich sportovní, potažmo olympijské výkony. Český olympijský výbor je jedním z nejaktivnějších ve světě vůbec a bývá příkladem pro ostatní výbory v rámci mezinárodní olympijské organizace. To nás zavazuje k tomu být i tím nejlepším partnerem v právě se rodící spolupráci,“ říká Martin Peleška, šéf české Toyoty a doplňuje: „Filozofie značky Toyota se v mnohém shoduje s duchem olympiády, a to jak ve smyslu pro fair play, tak v neustálé touze po zdokonalování. Mobilita v duchu Toyoty už dnes přesahuje svět aut a pomáhá lidem po celém světě překonávat výzvy nebo i případná postižení.“

V rámci spolupráce Toyota poskytne Českému olympijskému výboru flotilu osobních i užitkových vozů, kde v případě osobních vozů jde výhradně o hybridní modely. Vozy pomohou nejen při cestách na závody a soustředění, ale i v rámci mnoha projektů, které ČOV celoročně organizuje. Toyota rovněž v rámci speciálního programu nabídne zvýhodněné podmínky pronájmu užitkových vozů Proace jednotlivým sportovním svazům a klubům ve speciálním projektu Proace Prosport.

Přečtěte si také:  Pozor na vánoční kila navíc, zbaví se jich jen 14 % Čechů

Předseda Jiří Kejval si cení skutečnosti, že Český olympijský výbor se bude díky hybridním vozům chovat ekologicky. „Ekologie je celosvětovým trendem, ať už se jedná o hybridní pohony či další alternativy. Chceme jít s dobou,“ řekl Kejval. „Máme velkou radost také z toho, že Toyota bude podporovat nejen vrcholové sportovce a sport na nejvyšší úrovni, ale významně pomůže i dílčím projektům, které jsou zaměřené na sportování mládeže a zvýšení fyzické zdatnosti dětí,“ řekl.

Toyota ve spolupráci s Českým olympijským výborem připravila také již zmíněný program na pomoc sportovním svazům. „V tom vidím jednu z největších výhod tohoto partnerství. Pronájem dodávky za výhodných podmínek je unikátní možností pro sportovní prostředí, jak zajistit mobilitu svých závodníků a materiálu. Komerční pronájem aut je častokrát pro jednotlivé svazy či sportovní kluby a oddíly nedosažitelný,“ upozornil Kejval.

Mezi českými olympioniky je už nyní řada ambasadorů Toyoty. Dlouhodobě s automobilkou spolupracuje snowboardcrossařka Eva Samková i celý snowboardcrossový tým. Jako nové tváře se v říjnu představili také beachvolejbalistky Markéta Sluková a Bára Hermannová, rychlostní kanoista Martin Fuksa a skateboardista Maxim Habanec.

Přečtěte si také:  MOL rozšiřuje prodej závodního paliva Racing Fuel 102+ na osmou čerpací stanici

Toyota na začátku loňského roku uzavřela spolupráci také s Českým paralympijským výborem. Paralympionikům poskytla hybridní Toyoty RAV4 a užitkové vozy Toyota Proace. S českými paralympioničkami Annou Luxovou a Annou Peškovou a s českým para hokejovým týmem česká Toyota připravila rovněž lokální komunikační kampaně pro média a sociální sítě. Někteří z paralympioniků se s Toyotou zúčastnili i vybraných sportovních akcí.

Celosvětové i lokální partnerství podporuje rovněž kampaň s názvem Start Your Impossible. Jejím cílem je povzbudit zaměstnance, obchodní partnery i samotné zákazníky a propojit je s klíčovými hodnotami automobilky. Tato výzva má všechny podnítit k tomu, aby učinili první krok k proměně světa kolem nás, a to odbouráváním překážek a omezení. V době neustále se zrychlujícího pokroku na poli technologií i ochrany životního prostředí tato kampaň vyjadřuje snahu automobilky podporovat vývoj ve prospěch vstřícné, tolerantní a udržitelné společnosti, v níž má každý šanci utkat se s nemožným.

Toyota se v roce 2015 stala oficiálním celosvětovým partnerem olympijských a paralympijských her až do roku 2024, což zahrnuje olympijské a paralympijské zimní hry v Pchjongčchangu 2018 a Pekingu 2022, a také letní olympijské hry v Tokiu 2020 a Paříži 2024.

Přečtěte si také:  Alpine odhalil novou limitovanou sérii A110 S Enstone Edition

Cílem globálního partnerství je mimo jiné zajistit co nejhladší průběh blížících se her v Tokiu. Toyota chce z těchto her učinit ty nejinovativnější v historii, a proto při poskytování služeb spojených s touto akcí využije své nejmodernější technologie, včetně vodíkové dopravy, autonomního řízení, carsharingu nebo robotiky. Sériově vyráběné technologie a vozy i jednotlivé prototypy nabídne k využití sportovcům, organizátorům i návštěvníkům. Toyota bude také součástí štafety olympijské pochodně.

Maxim Habanec

Martin Fuksa

Eva Samková