
Luxus je v kurzu! Rolls-Royce prodává jako nikdy dřív
13. 1. 2020Když před časem značka Aston Martin uváděla své první SUV, model DBX, nijak se netajila tím, že jí má zachránit prodeje. Zákazníci na celém světě se po luxusních SUV mohou utlouct a tak se není co divit, že už je dnes nabízí snad každá automobilka. A Rolls-Royce není výjimkou. Ten se do světa vozů SUV pustil s modelem Cullinan, který u běžných smrtelníků často vyvolává rozporuplné reakce. Jde o velké, lehce přehnané a opulentní auto, které na silnici prostě nepřehlédnete. Ne všem se líbí, ale těm, kteří si jej mohou dovolit, zjevně ano.
Dokazují to jeho prodeje. Díky tomuto SUV Rolls-Royce za loňský rok eviduje nejlepší prodeje za pořádně dlouhou dobu. Celkem britská automobilka patřící pod německé BMW dodala na celém světě 5152 aut, což znamená meziroční nárůst o 25 %. Automobilka se nijak netají tím, že za tato velmi hezká čísla může právě Cullinan.
Zároveň ale přiznává, že je velmi náročné udržet krok s poptávkou a zároveň značku a její produkty udržet v kategorii „jedinečné a exkluzivní“. Rostoucí čísla jsou jedna věc, ale také by se mohlo stát, že vozy značky Rolls-Royce lehce sklouznou do kategorie „běžně dostupné pro každého, kdo má trochu peněz“. A to rozhodně nikdo nechce!
Aby Rolls-Royce zvládal na poptávku po jeho vozech reagovat, neustále najímá nové zaměstnance, investuje do výrobních prostor a dokonce do školství. V Anglii si totiž vychovává nové zaměstnance ve školách, stejně, jako to u nás dělá Škoda Auto. Ještě dodáme, že co do prodejů, je pro Rolls-Royce nejdůležitější trh v Severní Americe, kam jde asi třetina všech vyrobených aut. Následuje jej Čína, Evropa, Rusko, Austrálie a Japonsko.