„Hej, Mono Liso…“: BMW upozorňuje slavným obrazem na svůj nový osobní asistent

„Hej, Mono Liso…“: BMW upozorňuje slavným obrazem na svůj nový osobní asistent

5. 10. 2018 Vyp Od Redakce

Mona Lisa, která je nejslavnějším dílem Leonarda Da Vinciho, svým tajemným úsměvem okouzluje diváky již více než 500 let. Snad každého, kdo se na ni podívá, napadnou otázky: Kdo je? Co si myslí? BMW Group nyní odhaluje její tajemství poutavou kampaní umístěnou před pařížskou budovou Centre Georges Pompidou a zaměřenou na propagaci nového BMW Inteligentního osobního asistentu. Kolemjdoucí mohou této ikoně pokládat různé otázky a současně se o ní dozvědět zajímavé informace. BMW Inteligentní osobní asistent prolomil mlčení Mony Lisy.

10 metrů vysoko umístěná Mona Lisa promlouvá ke kolemjdoucím

Každý, kdo si chtěl s Monou Lisou popovídat, mohl tak učinit od 1. do 3. října před budovou Centre Georges Pompidou v centru Paříže. Tato událost byla součástí prezentace BMW Group na pařížském autosalonu „Mondial de l’Automobile 2018“. Zatímco návštěvníci Louvru jsou často překvapeni, jak malá ve skutečnosti Mona Lisa je, její mluvící verze naopak zaujme svojí velikostí. Na výšku má celá instalace využívající LED displej 10 metrů a na šířku 7,5 metru. Celá konstrukce, odhalená v pondělí po čtyřech dnech stavby, vážila 36 tun.

Zásluhou sledování pohybů obličeje mohla Mona Lisa, zobrazovaná na LED displeji s plochou 75 m2, hýbat obličejem a rukama a současně byla schopná odpovídat na otázky, které kolemjdoucí kladli do mikrofonu. Velká dáma mluvila francouzsky, anglicky a německy. Ukázalo se, že má ráda automobily, a zejména nové BMW řady 3 Sedan, které přichází s integrovanou novinkou v podobě BMW Inteligentního osobního asistentu a mělo premiéru na probíhajícím pařížském autosalonu.

„Instalace BMW Mona Lisa přenáší ikonu světové kultury do 21. století a vytváří platformu pro nový BMW Inteligentní osobní asistent. Výsledkem je jasná ukázka toho, jak inovativní funkce a hlasoví asistenti mohou změnit svět a interakci mezi lidmi a stroji,“ vysvětluje Stefan Ponikva, který je v BMW Group odpovědný za akce a účast BMW na autosalonech. „BMW Group již mnoho desetiletí udává trendy v oblastech konektivity a intuitivnosti obsluhy. BMW Inteligentní osobní asistent zcela nově definuje jízdní zážitky a vzájemnou interakci s vozidlem.“

Živá instalace byla doplněna kampaní na sociálních médiích. Ti, kdo si nemohli udělat výlet do Paříže, aby si instalaci prohlédli, ji mohli navštívit na mezinárodním facebookovém profilu BMW. Mluvící Mona Lisa zcela v duchu právě započaté komunikační kampaně na nové BMW řady 3 Sedan odpovídala na dotazy nejen o automobilu samotném, ale také o BMW Inteligentním osobním asistentu.

Nový BMW Inteligentní osobní asistent bude k dispozici od března 2019

Kampaň BMW Group se zaměřuje na funkci BMW Inteligentního osobního asistentu, který bude v různých modelech BMW k dispozici od března 2019. Bude řidičům pomáhat s obsluhou vozu nastavováním různých funkcí. Když například řidiči vysloví příkaz „Hej BMW, je mi zima“, automobil zvýší nastavení teploty v interiéru. Současně dokáže vysvětlit fungování různých systémů ve voze („Jak pracuje asistent dálkových světel?), pomůže najít parkovací místo a zajistí, že se řidič bude cítit komfortně, například tím, že aktivuje vitalizační program prostřednictvím vnitřního osvětlení, klimatizace a volby vhodné hudby. Specialitou je, že novému digitálnímu asistentu lze přiřadit vlastní jméno.

Na silnicích je již více než 11 milionů vozidel BMW připojených k internetu a současně tři miliony registrovaných uživatelů BMW Connected. BMW Inteligentní osobní asistent je pokračovatelem tohoto úspěšného příběhu.

Agentury

Koncept a realizace: Jung von Matt/Next Alster & Jung von Matt/Sports
Sociální média: Territory Webguerillas