CRRC uvádí vlak CETROVO z uhlíkových vláken

CRRC uvádí vlak CETROVO z uhlíkových vláken

20. 9. 2018 Vyp Od Redakce

Společnost CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation, dále jen společnost), největší světový výrobce železničních kolejových vozidel, dnes v Berlíně představila zástupům průmyslových lídrů, železničním nadšencům a mediím svůj nejnovější vlak CETROVO z uhlíkových vláken. Tento vlak, první svého druhu v Číně, je o 13 % lehčí než běžné vlaky z oceli nebo hliníku, a tedy zdaleka nejlehčí a energeticky nejúčinnější vlak, který doposud společnost CRRC vyrobila. Nové vozidlo se dívá do budoucnosti a může se pochlubit řadou „inteligentních“ prvků, včetně „magického okna“ a dotykových zrcadel určených pro digitální éru osobní dopravy.

„Železniční doprava se nachází na pokraji revoluce. Přijetí a zavádění materiálů z uhlíkových vláken umožnilo vývoj lehčích a energeticky účinnějších vlaků. To je dnes doprovázeno neustále se rozšiřující nabídkou stále inteligentnějších služeb zaměřených na zlepšení údržby, provozu a zážitku cestujících z jízdy. Společnost CRRC bude i nadále investovat do výzkumu a vývoje a do využití nových technologií a materiálů z uhlíkových vláken u vysokorychlostních vlaků maglev překonávajících hranici 600 km/h, vysokorychlostních EMU i u metra,“ uvedl Sun Yongcai, prezident CRRC.

CETROVO usiluje o to, poskytnout cestujícím všudypřítomné „chytré služby“, včetně řady pokročilých technologických prvků. Součástí jsou i okna, která mají zároveň i funkci dotykového displeje. Cestující mohou sledovat zprávy, brouzdat po internetu, koupit si lístky, sledovat videa i živé televizní vysílání, a to vše prostřednictvím „magického okna“ CETROVO. Vlak je rovněž vybaven dotykovými zrcadly s připojením k internetu, samočisticími sedadly, pokročilou technologií na snižování vibrací a hluku, dále integrovaným systémem pro nedoslýchavé a v neposlední řadě klimatizací a osvětlením, které umí „reagovat“ na měnící se podmínky, čímž výrazně cestu zpříjemňují.

Ding Sansan, zástupce vedoucího technického oddělení CRRC Sifang, dodal k tomuto vlaku nové generace: „Výroba vlaků s nízkou hmotností zapadá do koncepce zaměřené na dosažení lepší energetické účinnosti. Uhlíková vlákna představují nejpokročilejší dostupný materiál a CETROVO v sobě tuto technologii skvěle zahrnuje. Karosérie, rámy podvozku a kabina řidiče jsou vyrobeny z kompozitních materiálů z uhlíkových vláken, což vede k lehčímu vlaku s více prostorem pro nové funkce.“

K dalším charakteristikám vlaku patří:

  • Nový energeticky účinný trakční systém pro dosažení až o 15 % vyšší energetické účinnosti ve srovnání s tradičními vlaky
  • Více než 1100 senzorických bodů ke sledování vlaku v reálném čase s cílem optimalizovat účinnost a snížit náklady na údržbu
  • Přímý pohon se synchronními motory s permanentními magnety
  • Měnič na bázi karbidu křemíku pro účinnější trakci
  • Aktivní radiální systém na podvozku, který umí ovládat dvojkolí pro lepší výkon při průjezdu zatáčkami s malými poloměry oblouku
  • Vnitřní baterie, která dokáže zajistit napájení až na 15 km
  • Flexibilní kompozice 2+N vhodná až pro 12 vagonů
  • Výrazné snížení opotřebení kol